Gå til innhold

imovane

Gjest får ikke sove =(

Anbefalte innlegg

Gjest får ikke sove =(
Skrevet

Tidligere syns jeg å huske at jeg fikk meg 7-8 timers søvn med Imovane, men nå våkner jeg etter 4-5 timer. Da er jeg vrak neste dag. Er dette et tegn på at søvnproblemene mine har blitt værre, eller må jeg begynne å øke dosen for å få full effekt?

Videoannonse
Annonse
Gjest ingelill
Skrevet

Min litt ukvalifiserte mening er at dette tyder på en avhengighet til imovane, og at du ikke må gå opp i dose, men heller stoppe med denne medisinen og finne noe annet å sove på som vallergan og truxal med mer.

Gjest bare føre var
Skrevet

Du bør ikke ta mer enn 1stk, 7,5 mg. Jeg begynte med 7,5 og det ble etterhvert for lite.. Måtte øke og øke for å få effekt. Dette resulterte i et avhengis helvete..

Gjest Elextra
Skrevet

Immovane er vel et innsovningsmiddel som kun skal virke 2-4 timer? Det mener jeg i hvertfall å ha hørt.

Skrevet

Imovane er et medikament man bruker for å sovne, ikke for å bevare søvnen. Du bør vurdere om du bør bytte til noe som kan holde på søvnen hele natten.

Gjest night bird
Skrevet

Imovane er et medikament man bruker for å sovne, ikke for å bevare søvnen. Du bør vurdere om du bør bytte til noe som kan holde på søvnen hele natten.

Si meg , er du NHDs assistent? ;.-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan både være en forverring av søvnvanskene og en svakere effekt av Imovane.

Uansett må du finne en annen løsning enn å øke dosen Imovane.

Nøtteskall
Skrevet

Du skulle kanskje fått alle mine medisiner, da hadde du nok sovnet men da må du ta en real munnfull. Psykosemedisinen jeg tar gjør meg forferdelig trøtt. Men det er jo ikke sikkert noen vil skrive noe sånt ut til deg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg bruker Vallergan og har brukt det i årevis. I perioder.

For meg er det verdens beste sovemedisin. Blir ikke avhengig og sover opptil 10 timer hvis vekkerklokka ikke er på.

Vet at mange sier de får hangover, det fikk jeg og i starten, men det gikk helt bort etter en liten stund.

Anbefales!

(og litt ironisk at jeg fullroser Vallergan og sitter her og skriver halv tre på natten, hehe. Er våken med vilje, ikke tatt Vallergan)

Gjest trådstarter
Skrevet

Sov heldigvis godt inatt. =) I over 8 timer. Fantastisk! Tok 7,5 mg. Imovane i halv ti tiden, og jeg tror nok jeg sov før kl. var 10. Da tenker jeg at jeg kanskje sovnet av meg selv før pillen hadde begynt å virke... Hvilket er veldig bra! Men, jeg lurer litt på hvordan Imovane virker i kroppen, dersom man allerede har sovnet når virkestoffet begynner å gå i blodet...? For jeg kjenner på bivirkninger i dag, brenner i øya.

Hovedgrunnen til at jeg ikke sover er 1. at jeg er redd for å ikke få sove, og hvor ubrukelig jeg blir neste dag da. 2. Jeg er i en livssituasjon nå som har gjort meg veldig urolig, rastløs og hektisk, finner ikke roen.

Har vist seg veldig effektivt med sobril faktisk for å få sove.

Vanligvis bruker jeg Vallergan, men er det FOR mye trykk inni meg er ikke 5 vallergan nok. Prøvde det natt til i går og måtte spe på med 1 mg. Fluanxol utpå natten, da sovnet jeg etterhvert, men gårsdagen var VELDIG trøtt må jeg si!!

Bruker vanligvis ikke Fluanxol lenger, får arytmier av denne medisinen.

Tenker at jeg må roe meg noe grundig ned for å få orden på søvnen. Det er ikke helt lett siden jeg er i en slags livskrise. Har allerede tatt mange grep for å få et bedre liv, men ting er ikke på skinner enda, og derfor sover jeg ikke...

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som deg, fikk kun sove 3 timer og ble helt utslitt av for lite søvn (tok innsovningsmiddel for å få sove). Nå bruker jeg i stedet tolvon for søvn og det fungerer mye bedre. Det tar litt lengre tid å bli trett og få sove av de, men sover hele natta igjennom i hvert fall :o)

Gjest Enig!
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som deg, fikk kun sove 3 timer og ble helt utslitt av for lite søvn (tok innsovningsmiddel for å få sove). Nå bruker jeg i stedet tolvon for søvn og det fungerer mye bedre. Det tar litt lengre tid å bli trett og få sove av de, men sover hele natta igjennom i hvert fall :o)

Jeg har også fått Tolvon, og det er fantastisk (men den første uken var fæl, ble veldig pilleruset av dem). Nå sover jeg rundt åtte timer hver natt!

Gjest Enig!
Skrevet

Jeg har også fått Tolvon, og det er fantastisk (men den første uken var fæl, ble veldig pilleruset av dem). Nå sover jeg rundt åtte timer hver natt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...