Gå til innhold

Enorm skam

Anbefalte innlegg

Gjest Enorm_skam
Skrevet

Om en person med lang historie innen psykiatrien forteller at mye av det som har sagt er løgn, hvordan kan en da vente at det blir mottatt?

Bakgrunnen for løgnene er å unngå å bli FORLATT, dvs fortsette å ha kontakt med helsepersonell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke uvanlig eller sjeldent, helsepersonell kjenner til dette. Du viser modenhet og styrke ved å våge å fortelle, ikke bare det, du øker sjansene for å bli bedre.

Gjest Enorm_skam
Skrevet

Dette er ikke uvanlig eller sjeldent, helsepersonell kjenner til dette. Du viser modenhet og styrke ved å våge å fortelle, ikke bare det, du øker sjansene for å bli bedre.

Jeg vet ikke. Løgnene har blitt så store og kompliserte, og fallhøyden føles enorm. Jeg føler meg fanget slik det er nå, og klarer ikke tro annet enn at jeg vil bli sviktet om jeg forteller sannheten! Hva slags krek er jeg egentlig??!

Skrevet

Jeg vet ikke. Løgnene har blitt så store og kompliserte, og fallhøyden føles enorm. Jeg føler meg fanget slik det er nå, og klarer ikke tro annet enn at jeg vil bli sviktet om jeg forteller sannheten! Hva slags krek er jeg egentlig??!

Du er ikke noe sjeldent tilfelle i det hele tatt om det er det du tror, ikke at det er noen trøst for din del naturligvis. Du strever og du trenger hjelp, uavhengig av hva som er skjedd eller ikke skjedd så har du det vanskelig her og nå. Du kan komme ut av dette, få hjelp til å sortere livet ditt, som jeg sa til og med øke sjansene for bedring, men du må velge hjelpen selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke sviktet, men fokus i behandlingen kan endelig dreies over på noe reelt. Dermed oppstår muligheten for bedring.

Gjest Enorm_skam
Skrevet

Ikke sviktet, men fokus i behandlingen kan endelig dreies over på noe reelt. Dermed oppstår muligheten for bedring.

Jeg ønsker å være åpen, men redselen og skammen er så enorm, ofte tenker jeg at jeg må ta med meg dette i grava :(

Uansett - takk for svar.

Nøtteskall
Skrevet

Jeg ønsker å være åpen, men redselen og skammen er så enorm, ofte tenker jeg at jeg må ta med meg dette i grava :(

Uansett - takk for svar.

Jeg synes ikke dette er merkelig i det hele tatt. Vi alle har vel trukket fram noen hvite løgner der det trengs men du har kanskje dratt dette litt vel langt.

Men alvorets time har kommet for deg -du innser hva du holder på med. Du vil ikke være med lenger på denne uekteheten. Lytt til kroppen din - dette blir feil for deg ikke sant?.

Innrøm det og si at du er drittredd for å bli forlatt. Kanskje har du noe sånt som avhengig personlighetsforstyrrelse eller noe i den duren. DU er redd for å bli forlatt. Det er like stort problem som hvilken som helst annen psykisk lidelse.

Det finnes mye rart som finnes i psykiatrien av behandlere, så det du må gjøre er å finne noen som kan hjelpe deg videre i livet og som vil la deg bruke tid på det.

Du kan ende opp som meg tilslutt - jeg er dritt lei av å få omsorg og hjelp. Og vil egentlig klare meg selv. Kanskje du og kommer dit en dag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...