Gå til innhold

hull i ørene

Gjest hjelp meg please!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg please!

Skal ta hull i ørene på min datter. Har bestillt time hos frisøren. Der fantes det flere typer øredobber i 14 karat gull, 24 karat gull, platinum osv. Jeg spurte frisørdama om hva som var forskjell på disse typene. Og hvilken som var best å velge.Men hun kunne ikke svare! Alle skulle jo være like bra..? jeg ble litt mistenksom jeg om dette er seriøst nok?

Hva er deres valg og hvorfor? Fornøyde? Og hvordan gjør man øredobb stellet i ettertid?

( i min ungdom var det kun gull som var brukt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pyttan

Jeg lot min datter på 10 år ta hull i ørene. Hun var litt engstelig, så resultatet er at det ene hullet ble skjevt. Det lar seg aldri reperere igjen. Jeg vet ikke hvor gammel din datter er, men hvis du er trygg på at hun sitter helt rolig uten snev av "angst" så ville jeg valgt 24 karat gull som er det reneste av de metallene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot min datter på 10 år ta hull i ørene. Hun var litt engstelig, så resultatet er at det ene hullet ble skjevt. Det lar seg aldri reperere igjen. Jeg vet ikke hvor gammel din datter er, men hvis du er trygg på at hun sitter helt rolig uten snev av "angst" så ville jeg valgt 24 karat gull som er det reneste av de metallene

Bare en kommentar til hull som er laget skjevt: Det er klart det lar seg reparere bare du ikke drøyer for lenge. Oppskriften er enkel: ta ut øredobben og la hullet gro igjen. Vent en liten stund, gå og få tatt nytt hull. Forøvrig er da ikke platina noe mindre rent enn 24 karat gull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Vi rettet opp slik caprice beskriver, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg ville muligens gått til et piercingstudio og ikke en frisør...

De vet hva de gjør, de har utstyret de trenger - og du får god veiledning i hvordan behandle hullet. De har også øredobber i titan, som er det tryggeste metallet. Det er vel det samme som de bruker i medisinsk utstyr, skalpeller og sånt...

Det koster litt mer, men de har også mer kompetanse og erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...