Gå til innhold

Frustrasjon og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Forbinder dere frustrasjon med depresjon? Altså alvorlig frustrasjon, da. Sier ikke at det er det samme, men det må da være en sammenheng? Jeg er ikke så flink til dette med å gjenkjenne følelser... men jeg føler at frustrasjon er en vesentlig del av mine egne lidelser. Og depresjon lider jeg av.

Videoannonse
Annonse
Olav Femte
Skrevet

Ta deg en gå-tur. Jeg går 1 time hver dag - det har effekt..

Gjest strong
Skrevet

Ta deg en gå-tur. Jeg går 1 time hver dag - det har effekt..

Frustrasjon er noe alle og enhver kjenner på innimellom, men depresjon finnes i flere grader, lett depresjon- dyp depresjon. Noen ganger trenger vi hjelp til å komme oss ut av en depresjon, jo før vi får hjelp, jo bedre.

Jeg har selv vært i en depresjon, og trengte hjelp fordi tankene mine bare spant, opp igjen og opp igjen hele tiden.

Men som jeg sier måtte jeg ned i kjelleren, pusse grunnmurer skikkelig, og komme meg opp trappa trinn for trinn. Enkelte trinn måtte jeg dvele på over lengre tid, kanskje måneder. Deretter gikk jeg kanskje et trinn lenger, men plutselig måtte jeg ned på et trinn igjen. Utrolig slitsomt.

I dag er jeg oppe igjen, og er styrket, sterkere enn jeg var før jeg gikk ned, lært mye om meg selv og livet generelt. Ville ikke vært den tiden foruten selv om det var slitsomt.

Så mitt råd er at du må bruke den tiden det tar, bearbeide på din egen måte, finne ut hva som virkelig kan hjelpe deg. Det kan vær en hobby, venner, musikk, trening, skogsturer etc.

Det som jeg lærte at var viktig, gjør bare det du har lyst til, og som du finner glede i over en periode. Prioriter vekk de som tar energien din, snakk med de du er trygg på.

I det hele tatt, du har lov til å være egoistisk, egosentrisk hvis du trenger det, vær snill mot deg selv !

Spør meg gjerne hvis det er noe ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ser ikke noen forbindelse mellom depresjon og frustrasjon. For min egen del blir jeg frustrert når jeg ikke får gjort det jeg vil ha gjort. Jeg blir frustrert når barna er ugreie. Og jeg blir frustrert når hodet og følelsene mine flipper ut i negativ retning. Da blir jeg frustrert da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...