Gå til innhold

Hva gjør dette med oss egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Vi har ofte blitt truet og forskjellige ting ifra en person. Dette har pågått i over 10 år. Jeg selv, og også min mann, har blitt ganske kyniske i forhold til dette. Vi tenker at dette er normalt i vår verden.

Et av mine barn, som var hjemme på besøk i helga, opplever tydeligvis dette litt annerledes. H"n er redd for å finne mor og far blodige i senga når h"n står opp om morgenen. Likedan søsknene. H"n er redd for å bli alene igjen i familien og at bare h"n overlever.

Dette fikk meg til å tenke. Er det virkelig så farlig å leve i hjemmet vårt? Hvor alvorlig skal man ta slike trusler? Det har vært våpen, revolver og øks inne i bildet tidligere. Nå kommer truslene pr telefon og tekstmeldinger.

Jeg og min mann har sluttet og bry oss. Det har liksom ingenting å si. Vi orker ikke å gå rundt å være redde lengre. Vi har koblet ut, virker det som.

Har vi blitt unormale oppe i alt dette?

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Kontakt politi og barnevernet og søk psykologhjelp. Hvis dette ikke er et trolleinnlegg, da.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dette er ikke noe dere skal venne dere til, det er jo en syk tilværelse.

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Kontakt politi og barnevernet og søk psykologhjelp. Hvis dette ikke er et trolleinnlegg, da.

Jeg skulle ønsket at dette hadde vært et trolleinnlegg, men det er det dessverre ikke. Hadde jeg skulle skrive alt som det er hadde dere helt sikkert ikke trodd meg. Det er så ille at jeg ikke tror det selv, jeg fortrenger det hele tiden og prøver å gjøre det penere i hodet mitt enn det det egentlig er.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva gjør politiet?

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Hva gjør politiet?

Vi har gitt opp hele politiet for lenge siden. De gjør ikke annet enn å prate med han. De lot han til og med være i huset vårt sammen med ungdommene våre med våpen.

Nå skjer jo truslene på telefon stort sett og det er nesten til å leve med i forhold til hva det var før. Det har blitt bedre fordi han bor litt lengre unna nå, men bra er det jo ikke å få sånne trusler nesten hver uke. Jeg merker at jeg ligger og holder vakt mange ganger til 4-5 om morgenen, spesielt når barna er hjemme.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi har gitt opp hele politiet for lenge siden. De gjør ikke annet enn å prate med han. De lot han til og med være i huset vårt sammen med ungdommene våre med våpen.

Nå skjer jo truslene på telefon stort sett og det er nesten til å leve med i forhold til hva det var før. Det har blitt bedre fordi han bor litt lengre unna nå, men bra er det jo ikke å få sånne trusler nesten hver uke. Jeg merker at jeg ligger og holder vakt mange ganger til 4-5 om morgenen, spesielt når barna er hjemme.

Har dere anmeldt han? Sørger dere for å samle bevis?

Sist noen gjorde noe tilsvarende mot meg, ble han dømt til 4 mnd ubetinget fengsel.

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Har dere anmeldt han? Sørger dere for å samle bevis?

Sist noen gjorde noe tilsvarende mot meg, ble han dømt til 4 mnd ubetinget fengsel.

Har meldinger fra han og mange vitner. Han er anmeldt før og blitt fratatt våpen, men fikk dem igjen. Så ble han fratatt dem igjen. Jeg tror ikke han har våpen nå, kun kuler som han liker å sitte og trille med foran nesen på folk. Men man vet jo liksom aldri, han -kan- jo ha våpen, det er jo lett å skaffe seg. Han har truet med å skyte oss og det kan han kanskje ikke lett å gjøre uten ?

Skrevet

Jeg synes det er unormalt ikke å bli redd når man får slike trusler. I alle fall dersom man har den minste mistanke om at vedkommende kan komme til å gjøre alvor av dem.

Anmeld igjen og igjen og igjen, ikke gi dere.

Det er vel nå man skulle kjent noen i HA og sendt dem på en liten visitt hos vedkommende...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg skulle ønsket at dette hadde vært et trolleinnlegg, men det er det dessverre ikke. Hadde jeg skulle skrive alt som det er hadde dere helt sikkert ikke trodd meg. Det er så ille at jeg ikke tror det selv, jeg fortrenger det hele tiden og prøver å gjøre det penere i hodet mitt enn det det egentlig er.

Når det er så ille som du forteller, til og med mye verre sier du, så kan jeg ikke fatte at dere ikke kommer dere ut av situasjonen.

Jeg har selv hatt en gal eks og det er svært mye man kan gjøre for å få situasjonen under kontroll.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg synes dere har et stort ansvar i å trygge barnas hverdag, og derfor mener jeg det blir helt galt å ikke gjøre mer med dette enn dere har gjort. Med beviser vil politiet begynne å ta dette mer på alvor, og jeg må si at det er etter mitt syn et ansvar dere har for deres redde barn, å gjøre mer med dette enn dere har gjort. Barna deres er jo ikke immune i forhold til redsel, og det er vel det viktigste her.

Gjest fruitcake
Skrevet

Har dere gjort han noe, siden han truer dere? Eller er det helt ut av det blå?

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Har dere gjort han noe, siden han truer dere? Eller er det helt ut av det blå?

Nei, vi har aldri gjort han noe. Vi sier han imot når han har tydelige vrangforestillinger og da blir han sint.

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Jeg synes dere har et stort ansvar i å trygge barnas hverdag, og derfor mener jeg det blir helt galt å ikke gjøre mer med dette enn dere har gjort. Med beviser vil politiet begynne å ta dette mer på alvor, og jeg må si at det er etter mitt syn et ansvar dere har for deres redde barn, å gjøre mer med dette enn dere har gjort. Barna deres er jo ikke immune i forhold til redsel, og det er vel det viktigste her.

Våre "barn" er blitt voksne nå og har flyttet. Men de kommer jo hjem innimellom og da merker jeg at de er utrygge. Jeg er også mere utrygg når de er hjemme og passer bedre på da. Meg selv har jeg liksom sluttet å bry meg med. Det min datter sa gjorde imidlertid at jeg våknet litt igjen og ble redd.

Gjest trygt miljø?
Skrevet

Når det er så ille som du forteller, til og med mye verre sier du, så kan jeg ikke fatte at dere ikke kommer dere ut av situasjonen.

Jeg har selv hatt en gal eks og det er svært mye man kan gjøre for å få situasjonen under kontroll.

Problemet er at denne personen er i nær familie med oss. Vi greier ikke å unngå å treffe han i forskjellige sammenhenger. Vi har måttet flytte fra heimen noen ganger pga trusler og det er ikke morsomt. Uansett hvor mange ganger vi anmelder han så virker det som han fortsetter og blir bare mere sint. Han har ingen respekt for politiet.

Mine barn er "heldigvis" blitt voksne nå. Psykologhjelp har jeg hatt i mange år.

Skrevet

Problemet er at denne personen er i nær familie med oss. Vi greier ikke å unngå å treffe han i forskjellige sammenhenger. Vi har måttet flytte fra heimen noen ganger pga trusler og det er ikke morsomt. Uansett hvor mange ganger vi anmelder han så virker det som han fortsetter og blir bare mere sint. Han har ingen respekt for politiet.

Mine barn er "heldigvis" blitt voksne nå. Psykologhjelp har jeg hatt i mange år.

Min erfaring er som din. Man kan ikke gjøre noe som helst og ingen løfter en finger...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Med nok anmeldelser (absolutt alle) gjør til slutt politiet noe. Fengsel. Det er dette jeg ikke forstår.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Med nok anmeldelser (absolutt alle) gjør til slutt politiet noe. Fengsel. Det er dette jeg ikke forstår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...