Gå til innhold

Er det lurt å begynne i arbeid nå?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg kjeder meg
Skrevet

Jeg har vært bedre veldig lenge, men nå har jeg hatt endel press og mye mennesker rundt meg i noen dager. Har skjermet meg veldig mye ei stund og trodde dermed jeg var mye friskere.

Etter å (bare) ha vært i et møte med andre mennesker i går kveld, sliter jeg med dette idag. Tror de er ute etter meg og de og snakker om meg bak min rygg. Det er noe galt med meg.

Hvis jeg begynner i arbeid nå så vil jo det samme sannsynligvis skje der også. Jeg vil føle meg overvåket og andre vil meg vondt. Vet ikke hvordan jeg skal greie dette dag ut og dag inn. Jeg vet heller ikke hvor lenge jeg orker å bare gå her hjemme og kjede meg.

Et dilemma dette som jeg ikke kommer meg ut av. Skal jeg likevel hoppe i arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Hvis jeg begynner i arbeid nå så vil jo det samme sannsynligvis skje der også. Jeg vil føle meg overvåket og andre vil meg vondt. Vet ikke hvordan jeg skal greie dette dag ut og dag inn. Jeg vet heller ikke hvor lenge jeg orker å bare gå her hjemme og kjede meg.

''

Har du hatt kontakt med Vilje Viser Vei? Jeg synes du skal begynne i arbeid nå, men ikke i full stilling og med oppfølgning underveis fra f.eks. VVV.

Gjest jeg kjeder meg
Skrevet

''Hvis jeg begynner i arbeid nå så vil jo det samme sannsynligvis skje der også. Jeg vil føle meg overvåket og andre vil meg vondt. Vet ikke hvordan jeg skal greie dette dag ut og dag inn. Jeg vet heller ikke hvor lenge jeg orker å bare gå her hjemme og kjede meg.

''

Har du hatt kontakt med Vilje Viser Vei? Jeg synes du skal begynne i arbeid nå, men ikke i full stilling og med oppfølgning underveis fra f.eks. VVV.

Har ikke hatt kontakt med vvv nei. Jeg har egentlig ikke hatt kontakt med noen annen enn behandlere i en 10 års periode. Har vært ganske syk visst.

Det er bare det at det blir for lite utfordringer for meg og bare gå hjemme. Samtidig blir jeg sykere når det skjer noe. Et dilemma dette.

Skrevet

Har ikke hatt kontakt med vvv nei. Jeg har egentlig ikke hatt kontakt med noen annen enn behandlere i en 10 års periode. Har vært ganske syk visst.

Det er bare det at det blir for lite utfordringer for meg og bare gå hjemme. Samtidig blir jeg sykere når det skjer noe. Et dilemma dette.

Vilje Viser Vei er etablert nettopp for å kunne hjelpe folk i din situasjon. Kjenner til eksempler hvor folk har startet svært forsiktig, f.eks. med et par timer på jobb annen hver dag. Det er om å gjøre å finne en fornuftig "dosering" samt en arbeidsplass som passer for deg.

Hva gjør du på dagtid nå?

Gjest jeg kjeder meg
Skrevet

Vilje Viser Vei er etablert nettopp for å kunne hjelpe folk i din situasjon. Kjenner til eksempler hvor folk har startet svært forsiktig, f.eks. med et par timer på jobb annen hver dag. Det er om å gjøre å finne en fornuftig "dosering" samt en arbeidsplass som passer for deg.

Hva gjør du på dagtid nå?

Jeg har en hobby (musikk) som opptar mye av min tid. Men jeg bidrar liksom ikke noe til samfunnet. Skulle jo gjerne hatt en jobb og betalt skatt istedet for uføretrygd.

Skrevet

Jeg har en hobby (musikk) som opptar mye av min tid. Men jeg bidrar liksom ikke noe til samfunnet. Skulle jo gjerne hatt en jobb og betalt skatt istedet for uføretrygd.

Dersom det ikke er mulig for deg å være i jobb nå, kunne du ikke da forsøke å finne en annen måte å bidra til samfunnet på? Kan du gjøre noen form for frivillig innsats som kommer andre til gode?

Synes forøvrig at du også burde ha etablert kontakt med VVV med tanke på om det går an på sikt å finne en måte du kan ha en viss jobbtilknytning, siden det virker som om du ønsker det.

Gjest jeg kjeder meg
Skrevet

Dersom det ikke er mulig for deg å være i jobb nå, kunne du ikke da forsøke å finne en annen måte å bidra til samfunnet på? Kan du gjøre noen form for frivillig innsats som kommer andre til gode?

Synes forøvrig at du også burde ha etablert kontakt med VVV med tanke på om det går an på sikt å finne en måte du kan ha en viss jobbtilknytning, siden det virker som om du ønsker det.

Jeg vil jo så gjerne arbeide. Problemet er at jeg har veldig dårlig energi og blir veldig lett paranoid. Jeg skal lese litt om vvv, kanskje det kan være noe for meg. Takk for svar :-)

Skrevet

Jeg vil jo så gjerne arbeide. Problemet er at jeg har veldig dårlig energi og blir veldig lett paranoid. Jeg skal lese litt om vvv, kanskje det kan være noe for meg. Takk for svar :-)

Hvis du har en psykoselidelse, så kan du også sjekke om de har "Jobbmestrende oppfølgning" i ditt fylke. I såfall er det sannsynligvis et enda bedre alternativ enn VVV.

Gjest jeg kjeder meg
Skrevet

Hvis du har en psykoselidelse, så kan du også sjekke om de har "Jobbmestrende oppfølgning" i ditt fylke. I såfall er det sannsynligvis et enda bedre alternativ enn VVV.

Har bp 2 og langvarig ptsd etter traumer. Har visst noen vrangforestillinger når jeg er på det verste, men jeg greier meg stort sett bra bare livet holder seg i ro.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Har samme dilemma selv, ville tatt det gradvis.

Gjest ingelill
Skrevet

Går du på Antipsykotika? Hvis ikke ville jeg absolutt begynt på det før jeg startet i en ny jobb, eller kanksje du trenger å gå høyere op i dose.

Du er litt paranoid vettu.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har bp 2 og langvarig ptsd etter traumer. Har visst noen vrangforestillinger når jeg er på det verste, men jeg greier meg stort sett bra bare livet holder seg i ro.

Tror ikke du er sterk nok til en ordinær jobb, men hva med et lavterskeltilbud? Tror ikke akkurat du blir mindre paranoid av å gå hjemme alene. Kom deg ut og oppdag at folk flest vil deg vel og at det er mye spennede som skjer der ute :-) En lever bare en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...