Gå til innhold

AD og journalistikk

Anbefalte innlegg

Gjest Remlow
Skrevet

Når de skriver i avisene og sier på TV at antidepressiva er farlig, da blir jeg veldig sint.

Er dette god og ansvarlig journalistikk?

Forstår de ikke at ved å spre skremselpropaganda så skaper de frykt hos de menneskene som bruker disse medisinene. Og det kan få alvorlige konsekvenser, dersom noen blir livredde for å fortsette med dem.

Det finnes mange som ikke tåler antidepressiva, eller ikke får effekt, men disse slutter vel med medisinene ganske fort uten problem vil jeg anta, og lar vær å bruke dem ettersom det ikke er noe poeng i det.

Ved å skrive at i dag bruker så og så mange (300 000 nordmenn)

antidepressiva, for de det til å fremstå som negativt.

Burde man ikke heller se det på som positivt at i dag er det mange flere enn før som får hjelp mot depresjoner?

Videoannonse
Annonse
serenity777
Skrevet

Pressen er så tabloid, så noe annet kan man ikke forvente.De bruker billige triks for å få flere lesere. Men det finnes bedre aviser og programmer enn vg og dagbladet. NRK sin dagsrevy og aftenposten er ganske seriøse.

Gjest Remlow
Skrevet

Pressen er så tabloid, så noe annet kan man ikke forvente.De bruker billige triks for å få flere lesere. Men det finnes bedre aviser og programmer enn vg og dagbladet. NRK sin dagsrevy og aftenposten er ganske seriøse.

Ja, og så irriterer det meg at folk kaller det "lykkepiller"!

Hvem var det som fant på å bruke det begrepet?

Bella Dotte
Skrevet

Ja, og så irriterer det meg at folk kaller det "lykkepiller"!

Hvem var det som fant på å bruke det begrepet?

Enig. Burde vært kalt zombiepiller isteden...

Gjest night bird
Skrevet

Husk, de kan ikke skrive om den kjempeskumle dødsflåtten hver bidige dag. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...