Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest flere tråder her inne i det siste som handler om det å slutte på medisiner, så er det noe jeg ikke helt har klart å forstå. Hvordan kan man vite at man er blitt så bra at man vil kunne klare seg uten medisiner (at det ikke er medisinene som er grunnen til friskheten man føler)? Hvor lang tid bør det for eksempel gå fra en person som sliter med tilbakevendende depresjon/depressive episoder, fra siste episode er over og man ikke føler seg deprimert lenger, til man kan vurdere en nedtrapping av AD? Jeg ønsker som de fleste andre å komme av medisinene etter hvert og vil gjøre det på en måte som forhindrer nye tilbakefall. Har det noe betydning hvilke livssituasjon man befinner seg i, vil en person som har mye stress og krav på seg være mer sårbar og derfor bør fortsette med AD til hverdagen er mer stabil igjen selv om det har gått tilstrekkelig med tid siden forrige depresjon? Håper noen forstod spørsmålene mine og kan gi meg svar på dette…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg seponerte ap og gikk ned 10 kg på et blunk og fikk tankekjøret tilbake. Da var det bare å starte på nytt med et annet ap. Jeg fantaserer stadig om å seponere alle medisinene mine, hovedsakelig for å få hypomaniene tilbake, men jeg tør ikke.

Så som svar på ditt spørsmål, tror jeg det er et sjansespill.

Gjest Dyregod
Skrevet

Tilbakevendende depresjoner => livslang AD.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. gang: 1 års behandling

2. gang: > 2 års behandling

3. gang: diskutere livslang behandling

I disse vurderinger må være med hvor alvorlig hver (og særlig siste) episode var, hvor vanskelig/langvarig det var å snu den. og hvor tett episodene har kommet på hverandre.

Uansett skal an alltid trappe langsomt ned på vei mot seponering.

Skrevet

1. gang: 1 års behandling

2. gang: > 2 års behandling

3. gang: diskutere livslang behandling

I disse vurderinger må være med hvor alvorlig hver (og særlig siste) episode var, hvor vanskelig/langvarig det var å snu den. og hvor tett episodene har kommet på hverandre.

Uansett skal an alltid trappe langsomt ned på vei mot seponering.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...