Gå til innhold

Vil ikke oppleve et nytt vakum.-----------------

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som har passert 30 som har opplevd flere ganger i løpet av livet å havne i et slags vakum/ depresjon. Jeg har vært sykemeldt i flere perioder, den lengste var på 8 uker, men det er nå over 3 år siden. Da fikk jeg cipralex av legen, men jeg tok dem ikke. Jeg var likegyldig til alt. Allikevel med tid, så klarte jeg å komme meg i normal gjenge igjen.

Noen ganger havner jeg der igjen, men det har maks tatt en uke før jeg er på bena igjen. Jeg går og bekymrer meg en del for hva det er, og er redd for at i en av disse periodene skal jeg gjøre det tankene mine sier: henge meg. Jeg har en datter i skolealder, noen nære og gode venner og familie som stiller opp. Jeg har jobb som jeg trives godt med, der jeg har ansvar, leder og viser omsorg. Økonomien min kunne vært bedre, men jeg klarer meg.

Stort sett når disse nedturene kommer så tenker jeg på at jeg ikke har noen verdi, og at jeg gjør andre mennesker vondt med å eksistere i verden.

Jeg vet at noe av dette kan komme av ting som jeg har opplevd i barndommen, litt vold og veldig mye verbal vold. Men skal dette ha noe å si nå? Jeg klarer meg jo! Når jeg er frisk så vet jeg jo at det kommer av at faren min ikke hadde det bra med seg selv, og at det ikke har noe med hvordan jeg er som person.

Disse nedturene mine kommer ofte når en relasjon til en mann (jeg er singel) går i vasken. Sannheten er vel at jeg kjører relasjonen dit. Jeg tror rett og slett at jeg har store problemer med å være i en nær relasjon og tenker at ingen kan være skikkelig glad i meg. Dette er i relasjoner som inneholder sex. Og hvis jeg oppdager at jeg har følelser selv, får jeg panikk og ødelegger fordi jeg er redd.

Når jeg ikke har disse nedturene, kan jeg jo være lei meg da også, og gråter av og til hver kveld. Men stort sett er jeg sosial og aktiv.

Jeg skal til legen min på onsdag. Det jeg tenker da er å be om cipralex, og prøve dette ut. Kan dette hjelpe meg eller bør jeg kreve å få snakke med en psykolog for at tingene skal bli langvarig bedre?

Jeg vil ikke oppleve en ny nedtur igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...