Gå til innhold

Angst/ uro

Anbefalte innlegg

Gjest IdaThe
Skrevet

Hei. Har i en periode nå på 4-5 mnd vært plaget av hjertebank. Jeg studerer har 2 barn og den siste uken har vært preget av ulykke og dødsfall nært i familien. Etter dette har jeg nå utviklet en ubehagelig følelse i kroppen. Jeg er preget av sterk uro som kommer som bølger over meg, og jeg føler det snører seg sammen og at jeg ikke får puste og besvime. Det varer en kort stund, så forsvinner og kommer tilbake igjen etter ca1-2 min igjen. Det er fryktelig slitsomt, og jeg blir helt slått ut. Jeg har fått utskrevet sobril av legen min, og dette hjelper en stund, men så kommer det tilbake igjen. Jeg tenker på at det kanskje kan være noe galt med meg, og at det er en sykdom som utløser dette?? Hjertebanken er også tilstede under anfallene. Dette hemmer meg veldig i hverdagen og det gjør det umulig å være sosial. Orker omtrent ikke gå ut av sengen da dette gjør meg utrolig sliten og lei... Hva skal jeg gjøre? Er det noe som tyder på at jeg er syk??

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

Hei, hva har legen din sagt det kan være - kan det være at du har utviklet panikkanfall?

Skrevet

Jeg har også i perioder vært plaget med hjertebank og dobbeltslag på hjertet uten at jeg fant noen forklaring på det. Kanskje vil det hjelpe deg å ta en 24 timers EKG? Da jeg gjorde det, fikk jeg vite at alt var normalt med hjertet til tross for følelse av hjertebank... Lavt blodsukker kan også gi hjertebank... spiser du jevnt og sunt? Karbohydrater?

Gjest Nerda
Skrevet

Mange av oss har slikt ubehag ved stress/angst, men det er alltid lurt å få det utreda. Jeg vet ikke om det er noen trøst, men jeg har akkurat det samme med hjertet. En god del (ufarlige) ekstraslag, så kraftig at jeg kan kjenne det forplante seg ut i arteriene. Fikk tatt 24-timers og ultralyd av hjertet da dette var relativt nytt. Ikke noe galt. Men det betyr ikke at det ikke er forbanna slitsomt og ødeleggende for livskvaliteten.

Sobril er ok til akuttbruk nå og da, men det er ingen løsning på fast basis.

Du har vært igjennom psykiske påkjenninger i det siste som nok lett utløse elelr forverre angstproblemer. Jeg tenekr det er viktig at du kan snakke med noen om det du har opplevd. Fastlegen er et godt sted å begynne - så kan dere vurdere f.eks. henvisning til psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...