Gå til innhold

Til lege bare pga resept?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er det vanlig at legen ringer når man bestiller resept?

Måtte komme på en time nå pga at jeg bestilte vival og relpax, det er så unødvendig. Har hatt endel angst den siste uka med god grunn, men til vanlig går det greit. Har bare ikke lyst å gå til lege, er vel pga at det er benzo?

Er siste gang jeg bestiller det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• frosken

2

• -På Dol av og til

1

Mest aktive i denne tråden

Onsdag1365380628
Skrevet

Du skal være glad du har en lege som gjør jobben sin. Å kalle inn en pasient til time høres fornuftig ut. Jeg vil tro legen vil snakke med deg om dine plager før eventuell resept skrives ut.

Gjest alt for mye misbruk allerede
Skrevet

Skulle bare mangle. Benzo er ikke "bare"!

Skrevet

Synes du det er bedre om legen bare hadde delt ut slike preparater til alle som ville ha?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du skal være glad du har en lege som gjør jobben sin. Å kalle inn en pasient til time høres fornuftig ut. Jeg vil tro legen vil snakke med deg om dine plager før eventuell resept skrives ut.

Vival bruker jeg mest mot kribling.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Skulle bare mangle. Benzo er ikke "bare"!

Jeg missbruker ikke benzo.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Synes du det er bedre om legen bare hadde delt ut slike preparater til alle som ville ha?

Nei ikke alle. Men det er kav å dra til legen og bortkastet.

serenity777
Skrevet

Det hørtes unødvendig ut, iallefall hvis du har fått det før. Jeg får benzo uten time, men jeg bruker ca 1 pakke i året da, så det er ikke "misbruk", men det er det jo ikke hos deg heller. Noen leger er helt hysteriske når det gjelder benzo...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved nyforskrivning og med visse mellomrom deretter skal legen snakke med pasienter som får resepter. Dette er godt faglig arbeid.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det hørtes unødvendig ut, iallefall hvis du har fått det før. Jeg får benzo uten time, men jeg bruker ca 1 pakke i året da, så det er ikke "misbruk", men det er det jo ikke hos deg heller. Noen leger er helt hysteriske når det gjelder benzo...

Ja det er unødvendig og jeg har fått før uten time. Forstår ikke poenget for jeg tar ikke så mye benzo og er ikke avhengig heller. Bortkastet å småprate med legen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ved nyforskrivning og med visse mellomrom deretter skal legen snakke med pasienter som får resepter. Dette er godt faglig arbeid.

Får bare prate med han da, selv om det er unødvendig. Er jo for hans del.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg bestiller alltid time når jeg skal fornye resepten.. Synes at såpass kontakt med legen som har ansvar for medisineringen bør jeg ha.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg bestiller alltid time når jeg skal fornye resepten.. Synes at såpass kontakt med legen som har ansvar for medisineringen bør jeg ha.

Har ansvar for min egen medisinering, så jeg ser ikke poenget. Men får gå for hans del, jeg har ikke behov for å gå til lege.

Skrevet

Jeg missbruker ikke benzo.

..eh... det er jo nettopp for å forsøke at du heller ikke gjør det i fremtiden. De aller fleste som misbruker benzo planla jo ikke å gjøre det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Har ansvar for min egen medisinering, så jeg ser ikke poenget. Men får gå for hans del, jeg har ikke behov for å gå til lege.

Nei, legen har ansvaret for medisineringen din; selv om du også tar et delansvar er det legen som sitter med hovedansvaret.

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du noen tanker om hvorfor noen medisiner "er på resept" og andre ikke?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

..eh... det er jo nettopp for å forsøke at du heller ikke gjør det i fremtiden. De aller fleste som misbruker benzo planla jo ikke å gjøre det.

Med vennlig hilsen

Har vært avhengig før og har lært.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nei, legen har ansvaret for medisineringen din; selv om du også tar et delansvar er det legen som sitter med hovedansvaret.

Med vennlig hilsen

Det er jeg som styrer min medisinering, legen skriver bare ut.

Skrevet

Har vært avhengig før og har lært.

enda større grunn til at han følger deg opp. Han gjør jobben sin til punkt å prikke

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Har du noen tanker om hvorfor noen medisiner "er på resept" og andre ikke?

Det vet jeg ikke. Men medisinene er mine og det er jeg som har fått dem utskrevet, da styrer jeg det og selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...