Gå til innhold

Til lege bare pga resept?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

enda større grunn til at han følger deg opp. Han gjør jobben sin til punkt å prikke

Det vet ikke han, da hadde jeg nok ikke fått dem. Men jeg passer på og er ikke avhengig.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• frosken

2

• -På Dol av og til

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Remlow
Skrevet

Hvorfor vil du på død og liv ikke gå til legen?

Det koster deg da ikke så mye det?

Det er jo bare en vanlig samtale mellom lege og pasient, og så får du reseptene.

Legen vil bare høre hvordan det går med deg.

Syns du skal være takknemmlig for at du har en lege som bryr seg om pasientene og tar seg tid til dem! Det er svært mange som ikke har det.

Skrevet

Det er jeg som styrer min medisinering, legen skriver bare ut.

Hvis legen skriver det ut, så er det åpenbart legen som styrer det. Som det også bør være.

Med vennlig hilsen

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvorfor vil du på død og liv ikke gå til legen?

Det koster deg da ikke så mye det?

Det er jo bare en vanlig samtale mellom lege og pasient, og så får du reseptene.

Legen vil bare høre hvordan det går med deg.

Syns du skal være takknemmlig for at du har en lege som bryr seg om pasientene og tar seg tid til dem! Det er svært mange som ikke har det.

Det koster meg mye for jeg liker ikke å gå til lege, og ikke bryr han seg heller. De bare finner ting å "ta meg" på, i dette tilfelle er det at jeg bestilte benzo. Men sa jeg skulle komme ellers får jeg ikke reseptene sikkert, men har ingenting å si for det går bra med meg. Bare stress å gå til lege.

Skrevet

Har vært avhengig før og har lært.

''Har vært avhengig før og har lært.''

Desto større grunn til at du bør snakke med legen, og sammen holde styr på hva du trenger, hva du tar, og når.

Det er skremmende mange som er avhengig, og kan være det resten av livet.

Du bør ha innsikt nok til å TAKKE legen din med store bokstaver for at han/hun passer på deg.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

Det koster meg mye for jeg liker ikke å gå til lege, og ikke bryr han seg heller. De bare finner ting å "ta meg" på, i dette tilfelle er det at jeg bestilte benzo. Men sa jeg skulle komme ellers får jeg ikke reseptene sikkert, men har ingenting å si for det går bra med meg. Bare stress å gå til lege.

Mener du at du bare skulle få ny resept på faste medisiner, eller er dette medisiner som legen ikke har skrevet resept på tidligere?

Gjest togli
Skrevet

Får bare prate med han da, selv om det er unødvendig. Er jo for hans del.

Det er ikke for hans del, men fordi han har ansvar for at du ikke skal bli dårligere.

Jeg ringer for resept når jeg trenger nesespray (tåler ikke vanlig forkjølelsesnesespray) - men dette ser jeg på som noe helt annet enn den medisinen du bruker. Hadde legen bedt meg komme, så hadde jeg selvsagt gjort det.. det er han som er eksperten på bruk av medisin -ikke jeg...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvis legen skriver det ut, så er det åpenbart legen som styrer det. Som det også bør være.

Med vennlig hilsen

Da forstår du tydeligvis ikke, jeg tar etter behov. Og legen har vel ingen kontroll på hva jeg tar eller ikke tar. Derfor er det jeg som styrer det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Mener du at du bare skulle få ny resept på faste medisiner, eller er dette medisiner som legen ikke har skrevet resept på tidligere?

Han har skrevet det ut tidligere, ikke noe nytt. Bare tenker at nå har jeg vel gjort noe galt som de kan ta meg på, er nok pga benzo. Kanskje jeg ringte for tidlig etter ny respept, men tror ikke det.

Skrevet

Da forstår du tydeligvis ikke, jeg tar etter behov. Og legen har vel ingen kontroll på hva jeg tar eller ikke tar. Derfor er det jeg som styrer det.

Legen kontrollerer ved hvor mye han skriver ut, og hvor ofte.

Din holdning virker direkte umoden, spesielt tatt i betraktning at du også skriver at du har vært avhengig.

Gjest Høstløv
Skrevet

Han har skrevet det ut tidligere, ikke noe nytt. Bare tenker at nå har jeg vel gjort noe galt som de kan ta meg på, er nok pga benzo. Kanskje jeg ringte for tidlig etter ny respept, men tror ikke det.

Kanskje legen mener at du har tatt for mye medisiner i forhold til det han mener er forsvarlig i forhold til din sykdomshistorie.

Kanskje du tar såpass mye medisiner at han vil snakke med deg i forhold til bilkjøring, det er blitt strengere regler for bruk av ulike legemidler, spesielt hvis en tar flere forskjellige midler.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er ikke for hans del, men fordi han har ansvar for at du ikke skal bli dårligere.

Jeg ringer for resept når jeg trenger nesespray (tåler ikke vanlig forkjølelsesnesespray) - men dette ser jeg på som noe helt annet enn den medisinen du bruker. Hadde legen bedt meg komme, så hadde jeg selvsagt gjort det.. det er han som er eksperten på bruk av medisin -ikke jeg...

''Det er ikke for hans del, men fordi han har ansvar for at du ikke skal bli dårligere.''

Da er det for hans del, slik at han ikke har noe ansvar. Men skal gå å la han se hvor bra jeg er, da er alt ok og han kan føle seg vel.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kanskje legen mener at du har tatt for mye medisiner i forhold til det han mener er forsvarlig i forhold til din sykdomshistorie.

Kanskje du tar såpass mye medisiner at han vil snakke med deg i forhold til bilkjøring, det er blitt strengere regler for bruk av ulike legemidler, spesielt hvis en tar flere forskjellige midler.

Ifølge han kan jeg ta 4 stk for dagen, gjør ikke det. Og retten til å kjøre er alt tatt fra meg, hva mer kan de gjøre da?

Er jo dette styret som gir nerver, vet aldri hva det neste blir.

Skrevet

''Det er ikke for hans del, men fordi han har ansvar for at du ikke skal bli dårligere.''

Da er det for hans del, slik at han ikke har noe ansvar. Men skal gå å la han se hvor bra jeg er, da er alt ok og han kan føle seg vel.

''Men skal gå å la han se hvor bra jeg er, da er alt ok og han kan føle seg vel.''

Var du en av dem som gikk på skolen for lærerens skyld?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Legen kontrollerer ved hvor mye han skriver ut, og hvor ofte.

Din holdning virker direkte umoden, spesielt tatt i betraktning at du også skriver at du har vært avhengig.

Jo takk for det du....

Gjest Mrs.Q
Skrevet

''Men skal gå å la han se hvor bra jeg er, da er alt ok og han kan føle seg vel.''

Var du en av dem som gikk på skolen for lærerens skyld?

Gikk ikke på skole for min skyld iallefall.

Skrevet

Jo takk for det du....

Du trenger ikke å takke meg. Du starter en tråd for å klage (!) over at legen din gjør jobben sin, og følger deg opp.

Du går ikke til legen for legen sin skyld. Du går for din egen, og spesielt med slike medisiner, som du tidligere har vært avhengig av.

Med vennlig hilsen

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du trenger ikke å takke meg. Du starter en tråd for å klage (!) over at legen din gjør jobben sin, og følger deg opp.

Du går ikke til legen for legen sin skyld. Du går for din egen, og spesielt med slike medisiner, som du tidligere har vært avhengig av.

Med vennlig hilsen

Ok. Kommer til å gå til timen men forstår virkelig ikke poenget, helt ærlig.

Skrevet

Ok. Kommer til å gå til timen men forstår virkelig ikke poenget, helt ærlig.

''Kommer til å gå til timen men forstår virkelig ikke poenget, helt ærlig.''

Vel, der var i hvert fall fokuset korrekt. Det er du som ikke forstår noe; da er neste skritt at du forsøker å forstå det, ikke sant?

Les det som folk i tråden forsøker å fortelle deg, så forstår du det kanskje.

Med vennlig hilsen

Gjest Høstløv
Skrevet

Ifølge han kan jeg ta 4 stk for dagen, gjør ikke det. Og retten til å kjøre er alt tatt fra meg, hva mer kan de gjøre da?

Er jo dette styret som gir nerver, vet aldri hva det neste blir.

Kanskje legen bare har lyst til å se hvordan det går med deg. Leger synes også at det er fint høre om pasientene har det bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...