Gå til innhold

Til lege bare pga resept?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

''Kommer til å gå til timen men forstår virkelig ikke poenget, helt ærlig.''

Vel, der var i hvert fall fokuset korrekt. Det er du som ikke forstår noe; da er neste skritt at du forsøker å forstå det, ikke sant?

Les det som folk i tråden forsøker å fortelle deg, så forstår du det kanskje.

Med vennlig hilsen

Forstår det de som har svart sier, at legen har et ansvar. Siden jeg kan bli avhengig av benzo.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• frosken

2

• -På Dol av og til

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kanskje legen bare har lyst til å se hvordan det går med deg. Leger synes også at det er fint høre om pasientene har det bra.

Ja han sa det var lenge siden jeg hadde vært der, men jeg har det bra jeg så da sier jeg det.

Skrevet

Forstår det de som har svart sier, at legen har et ansvar. Siden jeg kan bli avhengig av benzo.

Ikke kun pga avhengighetsfaren men også for å følge opp pasienten. Det er ingen vanlig pølsebod hvor du bare kan spise og bestille medisiner akkurat som du vil.

Gjest togli
Skrevet

''Det er ikke for hans del, men fordi han har ansvar for at du ikke skal bli dårligere.''

Da er det for hans del, slik at han ikke har noe ansvar. Men skal gå å la han se hvor bra jeg er, da er alt ok og han kan føle seg vel.

Det er hans plikt som lege, og du er heldig som har en lege som tar deg på alvor :)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ikke kun pga avhengighetsfaren men også for å følge opp pasienten. Det er ingen vanlig pølsebod hvor du bare kan spise og bestille medisiner akkurat som du vil.

Vet det. Og skal ikke bestille mer benzo etter dette. Ser at jeg trenger mer seroquel og. Da har jeg for en stund.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er hans plikt som lege, og du er heldig som har en lege som tar deg på alvor :)

Ok, men han tar meg ikke på alvor. Bare innimellom han får slike nykker :)

Skrevet

Har ansvar for min egen medisinering, så jeg ser ikke poenget. Men får gå for hans del, jeg har ikke behov for å gå til lege.

''Har ansvar for min egen medisinering, så jeg ser ikke poenget. Men får gå for hans del, jeg har ikke behov for å gå til lege.''

Virkelig?

Og hvorfor tror du legen har så lite å gjøre at han kaller deg inn for sin egen del - fordi han kjeder seg?

Støtter de andre som sier at du skal være glad for at du har en lege som bryr seg og følger legeetiske prosedyrer.

Og for å være litt slem: Hvorfor trenger du medisin om du er frisk og har det bra?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har lest tråden her og ser at du får mye pepper.

Jeg bruker også medisiner og liker og tenke at jeg selv styrer dette. Fordi jeg er relativt oppegående. men legen er selvsagt deltagende og det er han som skriver det ut.

Jeg forstår at du ikke liker tanken på å bli "styrt" og kontrollert, hvis det er det du mener. Når det er sagt så er det jo bra at legen følger deg opp, det motsatte hadde ikke vært bra.

Se på det som omsorg og ikke kontroll :-)

Det er allikevel du som administrerer dine egne medisiner :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

''Har ansvar for min egen medisinering, så jeg ser ikke poenget. Men får gå for hans del, jeg har ikke behov for å gå til lege.''

Virkelig?

Og hvorfor tror du legen har så lite å gjøre at han kaller deg inn for sin egen del - fordi han kjeder seg?

Støtter de andre som sier at du skal være glad for at du har en lege som bryr seg og følger legeetiske prosedyrer.

Og for å være litt slem: Hvorfor trenger du medisin om du er frisk og har det bra?

Tror han gjør det for sin egen del ja.

''Hvorfor trenger du medisin om du er frisk og har det bra?''

Det er de som holder meg oppegående.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg har lest tråden her og ser at du får mye pepper.

Jeg bruker også medisiner og liker og tenke at jeg selv styrer dette. Fordi jeg er relativt oppegående. men legen er selvsagt deltagende og det er han som skriver det ut.

Jeg forstår at du ikke liker tanken på å bli "styrt" og kontrollert, hvis det er det du mener. Når det er sagt så er det jo bra at legen følger deg opp, det motsatte hadde ikke vært bra.

Se på det som omsorg og ikke kontroll :-)

Det er allikevel du som administrerer dine egne medisiner :-)

''Det er allikevel du som administrerer dine egne medisiner :-)''

Stemmer det :)

Gjest Remlow
Skrevet

Det koster meg mye for jeg liker ikke å gå til lege, og ikke bryr han seg heller. De bare finner ting å "ta meg" på, i dette tilfelle er det at jeg bestilte benzo. Men sa jeg skulle komme ellers får jeg ikke reseptene sikkert, men har ingenting å si for det går bra med meg. Bare stress å gå til lege.

Du virker ganske sikker i din sak...

Hadde vært interessant om du skrev om hvordan det gikk hos legen etter at du har vært der.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hadde vært interessant om du skrev om hvordan det gikk hos legen etter at du har vært der.

Skal til legen i morgen, veldig tidlig og. Liker det ikke. Vet jo hvordan det går, han spør hvordan det går og jeg sier fint. Og det er den timen.

Skrevet

Skal til legen i morgen, veldig tidlig og. Liker det ikke. Vet jo hvordan det går, han spør hvordan det går og jeg sier fint. Og det er den timen.

Det er synd om ikke legen bruker tid på å sette seg ordentlig inn i hvordan det går meg deg for tiden. Skjønner at du reagerer på å måtte møte ut i fra den erfaringen du har fra tidligere, men forhåpentligvis er han mer tilstedeværende nå :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er synd om ikke legen bruker tid på å sette seg ordentlig inn i hvordan det går meg deg for tiden. Skjønner at du reagerer på å måtte møte ut i fra den erfaringen du har fra tidligere, men forhåpentligvis er han mer tilstedeværende nå :-)

Tviler sterkt :)

Skrevet

Tviler sterkt :)

Det er forståelig.

Gjest Remlow
Skrevet

Ja, hvis legen ikke spør om noe mer, blir det en veldig kort time ja...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Gikk foressten som forventet, han stilte meg spørsmål og jeg svarte. Var greit jeg kom sa han for jeg skiftet stadig på medisineringen, var greit å vite hvor mye jeg tok nå sa han.

Så det ble ganske unødvendig, som jeg trodde. Fikk medisiner og :)

Gjest Remlow
Skrevet

Gikk foressten som forventet, han stilte meg spørsmål og jeg svarte. Var greit jeg kom sa han for jeg skiftet stadig på medisineringen, var greit å vite hvor mye jeg tok nå sa han.

Så det ble ganske unødvendig, som jeg trodde. Fikk medisiner og :)

Ja, jeg tenkte det kom til å gå som forutsagt.

Timen ble vel en "pause" for legen også da...før neste pasient skulle inn.

Kan hende leger har plikt til å innkalle pasienter som går på medisiner til konsultasjon med jevne mellomrom?

For å ha noe å skrive i journalen eller noe.

Jeg har aldri opplevd det, men så bruker jeg flere medisiner også, så jeg er ofte nok hos legen. Blir satt opp til ny time hver gang jeg er hos ham. Men det har hendt jeg har bestil resepter mellom to konsultasjoner, og det har alltid gått greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...