Gå til innhold

Hva hjelper mot sjenerthet annet enn alkohol?

Anbefalte innlegg

Gjest society welcomeness
Skrevet

Jeg har bipolar lidelse og bruker litium. Det fungerer egentlig veldig bra, bortsett fra at jeg er altfor sjenert og derfor drikker for mye i perioder (iallfall på ferieturer etc) og da glemmer jeg ofte den ene dosen. Og så blir jeg dårlig. Hva hjelper mot sjenerthet annet enn alkohol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mestringsstrategi. Ett steg av gangen.

Er det noen du er mer sjenert ovenfor enn andre?

Gjest Nerda
Skrevet

Kognitiv/eksponeringsterapi. Rådgivning for alkoholproblemet ditt. Å ta seg stadige angstfordrivere gjør bare vondt verre på sikt.

Anbefaler deg å snakke med den du har som behandler i psykiatrien eller fastlegen din om dette. Skriv eventuelt det du føler er vanskelig å fortelle og ta det med deg når du har time.

Skrevet

Som ma.28 skriver: Mestringsstrategi

For meg hjalp det å begynne jobbe i en kiosk. Jeg ble ettervært ganske flink til å snakke med folk jeg ikke kjenner, fordi det er mange kunder som liker å slå av en prat. Etter å ha jobbet på kiosken ei stund, sluttet jeg helt å drikke for da hadde jeg ikke behov for det lengre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...