Gå til innhold

Jeg ber på mine kner om hjelp - NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Nå har jeg gått akuratt 2 uker uten søvn.

I dag klarte jeg å duppe litt av på dagtid, men jeg er fortsatt sliten.

Nå hører jeg hundebjeffing, plystrelyder, stemmer som kommenterer både meg selv og andre.

Jeg prøver å holde meg for ørene, men det nytter ikke.

Jeg gikk tidligere på zyprexa 10 mg morgen og 20 mg kveld.

Jeg trappet først ned 10 mg morgen, noen uker senere trappet jeg ned 10 mg til og tre uker senere trappet jeg helt ned til 0.

Det var etter dette problemene startet.

Jeg har alltid hatt et godt sovehjerte men nå får jeg bare ikke sove.

Jeg har mye angst.

Jeg har fortalt vernepleieren som er min kontakt om problemet men hun sier vi får avvente situasjonen litt til.

Men jeg er utslitt.

Jeg er på randen av selvmord merker jeg.

I dag forestillte jeg meg at jeg skulle stille meg foran toget.

Jeg har også konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer så og si hver dag og det hadde jeg ikke før.

Jeg orker ikke mer.

Hva skal jeg gjøre?

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som går 14 dager uten så mye som 1 time søvn så den tror jeg ikke så mye på :o) Kanskje du hviler for mye? Bruker du søvnmedisin kan jo det være en løsning. Slit deg ut så skal du se du sovner. Å ikke sove fører nok bare med seg psykotiske symptomer over tid.

Skrevet

Det er ingen som går 14 dager uten så mye som 1 time søvn så den tror jeg ikke så mye på :o) Kanskje du hviler for mye? Bruker du søvnmedisin kan jo det være en løsning. Slit deg ut så skal du se du sovner. Å ikke sove fører nok bare med seg psykotiske symptomer over tid.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke har sovet noen ting, men jeg har sovet dårlig, det var det jeg mente

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Slik kan du ikke fortsette, dette bør ikke vente. Om du ikke får hjelp av vernepleieren, så bestill time hos fastlegen din.

Man får psykotiske symptomer når man sover så lite.

Skrevet

Du har nok sovet meir enn du tror, men hvorfor slutta du på medisinen? Viss det var det i samråd med lege / spesialist, bør du få oppfølging ift dette. Hjelp bør du søke uansett.

Rådfør deg med behandleren din, lykke til :)

Gjest not alone
Skrevet

Hvorfor trappa du ned på Zyprexa i første omgang?

Den hjelper på søvn hos mange og.

Har vel egentlig ikke så mange råd å komme med. Jeg vet åssen du har det - jeg har hatt ca 5 timer søvn på 14 dager. Jeg prøvde litt forskjellig medisiner for det da jeg hadde gått så lenge, men virka ikke. Plutselig løsna det og fikk sove godt. Plutselig sov jeg 4 timer natta igjen.

Hold ut. Men anbefaler deg å gå og skaffe deg Zyprexa igjen. Stemmer og lyder er ikke morsomme å ha - og blir ikke bedre når du ikke får sove i alle fall

Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg ikke har sovet noen ting, men jeg har sovet dårlig, det var det jeg mente

Ok :o) det er helt jæ**** å ikke få sove. Hvorfor får du ikke noe å sove på? Slik du går nå blir du jo bare verre og verre.

Skrevet

Jeg vurderer å bestille sovepiller på nettet, så at dem solgte zopiclone på nettet.

Men er redd for at dem blir tatt i tollen.

Vil ikke havne i fengsel heller, sover ikke bedre der akuratt

Gjest ingelill
Skrevet

Det er mye annet å sove på enn stilnoct og imovane. Vallergan, phenergan, sarotex, truxal, nozinan er noen eksempler, og disse er ikke avhengighetsskapende.

Gjest bølger
Skrevet

Hvorfor sluttet du med zyprexa? NHD har flere ganger skrevet at det er stor forskjell på å bare bruke litt, istedenfor ingenting. Ta kontakt med legen din og spør om du ikke bør fortsette med de. Har du noen zyprexa liggende tror jeg at jeg du gjør lurt i å begynne med det samme.

Gjest maiapril
Skrevet

Hvis du på eget initiativ har sluttet helt med AP og så lurer på hvorfor du hører stemmer og lyder og er veldig plaget, så tror jeg ingen kan hjelpe deg.

Greier du ikke å se sammenhengen her, er det nok ikke mye vi kan gjøre her inne for deg. Sorry.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal straks begynne med Zyprexa igjen om du har tabletter i huset. Om du ikke har det, kan du bruke en annen sort antpsykotika inntil du får skaffet deg Zyprexa. Selv en sovetabl er bedre enn ingenting.

Om du ikke har Zyprexa i huset, kan du kanskje få en fra hjemmesykepleien. I det minste må du skaffe deg Zyprexa i morgen.

Skrevet

Hvis du på eget initiativ har sluttet helt med AP og så lurer på hvorfor du hører stemmer og lyder og er veldig plaget, så tror jeg ingen kan hjelpe deg.

Greier du ikke å se sammenhengen her, er det nok ikke mye vi kan gjøre her inne for deg. Sorry.

''Hvis du på eget initiativ har sluttet helt med AP og så lurer på hvorfor du hører stemmer og lyder og er veldig plaget, så tror jeg ingen kan hjelpe deg.''

Det er ikke gitt at vedkommende har seponert AP på eget initiativ - den kan være legen som har bestemt det.

Gjest maiapril
Skrevet

''Hvis du på eget initiativ har sluttet helt med AP og så lurer på hvorfor du hører stemmer og lyder og er veldig plaget, så tror jeg ingen kan hjelpe deg.''

Det er ikke gitt at vedkommende har seponert AP på eget initiativ - den kan være legen som har bestemt det.

Ja, det er sant. Det er derfor jeg skrev "hvis" i begynnelsen.

Men jeg ser at det var en ufin kommentar i det hele. Jeg skulle latt være å skrive slikt.

Skrevet

Ja, det er sant. Det er derfor jeg skrev "hvis" i begynnelsen.

Men jeg ser at det var en ufin kommentar i det hele. Jeg skulle latt være å skrive slikt.

:-)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Du skrev "uten søvn".

Medisiner får du fra fastlegen og apoteket, ikke internett.

Skaff de i dag!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det er en lege som har stått for denne nedtrappingen, bør lisensen henge i en tynn tråd.

Skrevet

Hvis det er en lege som har stått for denne nedtrappingen, bør lisensen henge i en tynn tråd.

Jeg mener vedkommende har skrevet om dette noen ganger før de siste ukene, og ut i fra det virker det som om nedtrappingen ikke har vært i samsvar med hennes ønske.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg tror denne jenta er innlagt.

Gjest ingelill
Skrevet

Jeg mener vedkommende har skrevet om dette noen ganger før de siste ukene, og ut i fra det virker det som om nedtrappingen ikke har vært i samsvar med hennes ønske.

Det er fristende å håpe på at nhd kan gjøre noe med denne saken, hvis det stemmer det jeg tror, nemlig at denne jenta fortsatt er innlagt.

Jeg lurer på når en psykiater kan blande seg inn i en annen psykiaters behandling, når den tydeligvis er helt skadelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...