Gå til innhold

Testosteron

Anbefalte innlegg

Gjest Undrendemann123
Skrevet

Hei. Jeg er en kar som lenge har spekulert i bruk av testosteron Veldig mange kan se negativt på ideen med tanke på at det som regel blir assosiert med steroide-misbruk og juks. Det jeg lurer på er at selv om jeg er i min beste alder «testosteron vis sett» som er 25 år og er i god form så ville overskudd av testosteron gitt meg betraktelig mye mer ut av treningen siden jeg trener 5 6 dager i uken, der flere av de dagene er harde økter. Jeg passer veldig godt på hva jeg spiser og er ikke en kar som på noe form er rølpete eller uviten om trening. Flere og flere blir tatt for testosteron tilskudd i store sporter, ofte noe som de kaller TRT i USA (Testosterone replacement therapy) Der atleter ofte har blitt tatt med en T/E ratio som er nesten 20 ganger så høyt som normalt. Jeg vet at det går en grense for alt her i livet, og mitt spørsmål til deg som jobber innen dette feltet er følgende. Er det så galt og skadelig kontra mye annet som jeg stusser på er legalisert av Norsk legemiddelsentral?. Vil det være mulighet for å få lov til å få tilskudd av testosteron så man for eksempel kan ha dobbelt eller trippelt så mye testosteron som gjennomsnittet til den normale mannen i gata ? Så lenge man ikke driver med en idrett som det foregår konkurranse i så klart. Jeg regner med det ville hatt utrolig mye å si for restitusjon og innhentning etter trening. Håper du forstår at jeg ikke er en kar som vil ha tilknytting til et kriminelt miljø for å få til dette. Jeg har forstått det på mange andre land at dette er veldig mye mer normalt enn har i Norge. For lenge siden fikk jeg resept på ritalin etter en utredning av ADD. Dette stoffet sluttet jeg selv på selv om lege og psykolog mente det var lurt å prøve det ut i lang tid før man tok en bestemmelse. Jeg synstest at det er utrolig merkelig at stoffer som ritalin blir gitt ut til 10 åringer, men at det virker som at testosteron skal for eksempel umiddelbart bli litt assosiert med negative ting ? Sånn jeg ser det regner jeg med at det hadde vært mer skadelig for meg å gå på ritalin i 10 år, en å hatt dobbelt eller trippelt så mye testosteron som er normalt for en mann? Er dette en sovende regel som er i ferd med å endres på ? Håper på et svar fra deg, og håper du ser min side av saken. Jeg er så klart ikke lege og påstår ikke at jeg kommer med noe form for medisinsk fakta som overgår din her.

Skrevet

Høres for meg ut som du alt har laget deg en perfekt forklaring på hvorfor du skal bruke testo for å pumpe deg opp allerede...

Tilskudd av testo hos menn som har normal produksjon selv, vil føre til at kroppen trapper NED egenproduksjonen. Det er første drawback.

Og så kan vi jo begynne på lista over bivirkninger og farer ved å tilføre kroppen mer testo enn den bør ha. Og den lista er ikke kort.

http://www.trim.no/pub/art.php?id=1434&print

Leverskade, kolesterolproblemer, hårtap, utvikling av bryster (type kvinnelige) kviser, hjerteproblemer, aggresjon, depresjon, nyreproblemer, sterilitet og sikkert en hel del til.

Dessuten, å la være å ta medisiner som lege/psykolog foreskriver er akkurat like smart som å kjøre MC uten hjelm. Det går bra en stund...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...