Gå til innhold

En litt kinkig situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest forlovern
Skrevet

Jeg er forlover til kusinen min, og bryllupet nærmer seg.

Problemet er at min kusine ikke har så veldig mange nær venninner. I mine øyne har vi heller aldri vært spesielt nære, men i hennes øyne er jeg en av hennes aller beste venninner. Det er derfor også grunnen til at jeg overraskende nok ble valgt som forlover.

Så til problemet; jeg må holde tale. Vanligvis er jeg ikke redd for å holde taler, men i dette tilfelle er det veldig vanskelig. Dette fordi jeg egentlig ikke har så mye å si. Altså, vi er oppvokst i to forskjellige land, så vi har ikke så mange barndomsminner sammen. Da vi flyttet til samme by i tenårene, gjorde hun egentlig ganske mye stygge ting mot meg (hun er to år eldre), så da var vi ikke venner i det hele tatt. Det er mer i de siste årene at vi har kommer hverandre nærmere, men jeg kommer ikke på noen spesielle episoder (bortsett fra 1) som er veldig morsom eller noe slikt. Å stå der oppe og si at jeg anser henne som en av mine bestevenninner og sånt kliss faller seg helt unaturlig, også fordi mange av gjestene vet at det ikke er tilfelle.

Så hva nevner jeg i talen? Har tenkt på sang, men det blir kanskje litt i overkant upersonlig igjen? Jeg tror nok hun forventer en ordentlig tale istedet.Jeg har nå sittet flere timer foran pc'en og prøvd å finne på noe å skrive, men er altså helt tom. What to do?

Ps. Til dere som lurer på hvorfor jeg takket jja til å være forlover? Fordi jeg følte jeg ikke kunne si nei, da jeg visste at hun ville bli veldig lei seg for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne havnet i feil forum

Sikker? Det der hadde lett gitt meg angst... Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...