Gå til innhold

I går var jeg giret, men idag er jeg nedfor igje

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

I går kveld ble jeg giret på å begynne i hagen. Fikk ikke sove når jeg la meg, fordi jeg hadde lyst til å begynne med en gang.

I dag har jeg brukt hele dagen på å støvsuge, og er enda ikke ferdig. Noe jeg normalt klarer på en god time. Er nedfor igjen, og hele inspirasjonen fra igår er borte igjen. Jeg skulle bli fort ferdig med husarbeidet i dag og komme meg ut å begynne å spa i hagen.

Trenger noe som girer meg opp igjen nå. Jeg kan jo tvinge meg til å gjøre det, men alt er så mye tyngre da.

Livet er så mye enklere når du er inspirert i det du gjør, men kanskje skal livet være tungt. Det er bare jeg som håper på noe bedre.

Videoannonse
Annonse
Gjest melmøll
Skrevet

Høres velkjent ut! Kanskje vi bare må innse at vi må gripe tak i og utnytte de gode periodene. I noen perioder lever jeg, i andre overlever jeg.

Kunne du spare støvsugingen til en dag der du greier det på en time? Å bruke en hel dag blir liksom å understreke hvor lav fungsjonsevnen er akkurat i dag, og det blir du vel mer deppa av?

Gjest bølger
Skrevet

Høres velkjent ut! Kanskje vi bare må innse at vi må gripe tak i og utnytte de gode periodene. I noen perioder lever jeg, i andre overlever jeg.

Kunne du spare støvsugingen til en dag der du greier det på en time? Å bruke en hel dag blir liksom å understreke hvor lav fungsjonsevnen er akkurat i dag, og det blir du vel mer deppa av?

Kunne ikke utnytte inspirasjonen jeg hadde i natt da, men vi bør nok utnytte skikkelig de gode perioder.

Jeg holder veldig fast på endel av de rutinene jeg har. Skal klare å gjennomføre det selv om det tar hele dagen, og om jeg er aldri så trett. Hvis jeg slurver der er jeg redd at ting aldri vil bli gjort.

Skrevet

Livet skal ikke bare være tungt i hvert fall. Jeg skulle ønske at de tunge dagene var i klart mindretall, at de normale dagene var regelen og at de energiske dagene var en bonus.

Bort med støvsugeren. Hvil deg i stede.

Har du en diagnose?

Gjest bølger
Skrevet

Livet skal ikke bare være tungt i hvert fall. Jeg skulle ønske at de tunge dagene var i klart mindretall, at de normale dagene var regelen og at de energiske dagene var en bonus.

Bort med støvsugeren. Hvil deg i stede.

Har du en diagnose?

Jeg har diagnosen BP2. Vet ikke om den stemmer da.

Har sovet noen timer nå, så får prøve å komme meg opp å få gjort litt mer. Det hjalp litt å sove. Har bestemt meg for å gå i hagen å spa uansett form, men det er jo mer givende når jeg er giret på det.

Skrevet

Jeg har diagnosen BP2. Vet ikke om den stemmer da.

Har sovet noen timer nå, så får prøve å komme meg opp å få gjort litt mer. Det hjalp litt å sove. Har bestemt meg for å gå i hagen å spa uansett form, men det er jo mer givende når jeg er giret på det.

Er du bp er det ikke så rart du har det sånn.Vi er ikke verdens mest stabile mennesker og vil nok heller aldri bli det.Selv med medisiner er vi sårbare.

Må du absolutt spa ute i haven? Kan du ikke få mannen din til å gjøre det? Du kan vel gjøre noe lettere?

Jeg skjønner hvordan du har det. Skjønner det veldig godt. Jeg ønsker deg alt vel.

Gjest bølger
Skrevet

Er du bp er det ikke så rart du har det sånn.Vi er ikke verdens mest stabile mennesker og vil nok heller aldri bli det.Selv med medisiner er vi sårbare.

Må du absolutt spa ute i haven? Kan du ikke få mannen din til å gjøre det? Du kan vel gjøre noe lettere?

Jeg skjønner hvordan du har det. Skjønner det veldig godt. Jeg ønsker deg alt vel.

Nå har jeg vært ute og spadd i en halv time. Det var minimumsmålet mitt. Istedefor å gå tur som jeg sliter med å gjennomføre for tiden. Jeg trenger trim som gir inspirasjon, men det var så mye rot ugress så jeg følte det litt motløst. Vet at ugresset får overtaket med en gang igjen. Men jeg fikk nå frem en plante som var helt overgrodd.

Jeg trodde ikke bp2 skiftet på så kort tid. NHD sier iallefall det, men jeg leste i ukeblad om en med BP2 og hun kunne skifte flere ganger daglig.

Skrevet

Nå har jeg vært ute og spadd i en halv time. Det var minimumsmålet mitt. Istedefor å gå tur som jeg sliter med å gjennomføre for tiden. Jeg trenger trim som gir inspirasjon, men det var så mye rot ugress så jeg følte det litt motløst. Vet at ugresset får overtaket med en gang igjen. Men jeg fikk nå frem en plante som var helt overgrodd.

Jeg trodde ikke bp2 skiftet på så kort tid. NHD sier iallefall det, men jeg leste i ukeblad om en med BP2 og hun kunne skifte flere ganger daglig.

Det kan også være eupf. Det er ikke en uvanlig diagnose sammen med bp. Jeg har den diagnosen også. Moro å være smågal!

Gjest bølger
Skrevet

Det kan også være eupf. Det er ikke en uvanlig diagnose sammen med bp. Jeg har den diagnosen også. Moro å være smågal!

Hun skrev ingenting om eupf i ukebladet. Der forstod jeg det slik at de daglige skiftingene skyldes BP2.

Skrevet

Hun skrev ingenting om eupf i ukebladet. Der forstod jeg det slik at de daglige skiftingene skyldes BP2.

Ikke hør på meg. Jeg er ikke psykiater.

Men du har vært flink pike (i positiv forstand) i dag, og ordnet opp i haven. Ikke værst!

Gjest germinate
Skrevet

''I noen perioder lever jeg, i andre overlever jeg. ''

Utrolig godt sagt!

Gjest germinate
Skrevet

Er det sånn for deg også at formen din varierer fra dag til dag?

Gjest germinate
Skrevet

jeg håper du får svar fra nhd på dette.

Gjest bølger
Skrevet

jeg håper du får svar fra nhd på dette.

Svinger du også mye i løpet av dagen? Hvilke diagnose har du?

Før var det som en berg og dalbane. Orket ikke leve lenger den ene stunden, for så å være i toppform noen timer senere. Er ikke fullt så ustabil nå. Er mer jevnt litt under normalen, men blir giret innimellom, men det nytter ikke mye å bli giret på natten når det er borte neste dag. Vet ikke om det er normale variasjoner.

Gjest germinate
Skrevet

Svinger du også mye i løpet av dagen? Hvilke diagnose har du?

Før var det som en berg og dalbane. Orket ikke leve lenger den ene stunden, for så å være i toppform noen timer senere. Er ikke fullt så ustabil nå. Er mer jevnt litt under normalen, men blir giret innimellom, men det nytter ikke mye å bli giret på natten når det er borte neste dag. Vet ikke om det er normale variasjoner.

Nei, jeg svinger ikke i løpet av en dag, det er mer slitenhet det går på hos meg - den ene dagen kan jeg være opplagt til å gjøre litt ekstra utover jobben min, den andre dagen lite eller ingenting. Stort søvnbehov - men jeg vet at det har sine naturlige årsaker.

Jeg har også diagnosen BP2, og da jeg kjente meg igjen i det du og gondor skrev ble jeg nysgjerrig på om dette med slitenhet og søvnbehov er typisk for BP2 (det var derfor jeg håpet nhd svarte også).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...