Gå til innhold

Utredning og medisinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år blitt "mistenkt" for en bipolar lidelse, men etter flere mislykkede forsøk på stabilisering bl.a med Lithionit, Lamictal og Quetiapin virker det nå som om fokus er dreiet mot andre diagnoser (mulig eupf, dissosiativ lidelse, tilknytningsforstyrrelse).

1. Hver gang jeg er innlagt (ja, alt for ofte) ender jeg med ulike diagnoser, skal det være slik? Bør jeg ikke utredes en gang for alle, og hvordan gjøres dette i så fall?

2. Jeg er nå i en ny depresjon, og har store vansker med å se et liv framover. Kan det hende at det finnes medisiner som virker likevel? Jeg vet en eneste antidepp som virket en gang, men den medførte en formidabel vektøkning, og ble kuttet etter et par uker. Husker ikke hva den het dessverre.

Jeg bør legge til at jeg har vært i psykiatrien i veldig mange år, og aldri blitt nevneverdig bedre. Depresjonene rammer meg tre-fire ganger i året, og de to siste virker dypere en jeg kan huske å ha opplevd før (Madrs 43-46, vanskelig å avgjøre selv).

Videoannonse
Annonse
Gjest lakktosa
Skrevet

Jeg har en sykehistorie som på flere måter ligner din. Jeg fikk selv mistanke om at jeg hadde ADHD, ble utredet og fikk diagnosen. Nå bruker jeg kun Ritalin og har vært helt frisk i mange år.

Jeg synes det er trist å tenke tilbake alle årene jeg har ødelagt med medisinutprøving, utredning, samtaler og mere til. ADHD var det ingen som nevnte den gang.

Skrevet

Jeg har en sykehistorie som på flere måter ligner din. Jeg fikk selv mistanke om at jeg hadde ADHD, ble utredet og fikk diagnosen. Nå bruker jeg kun Ritalin og har vært helt frisk i mange år.

Jeg synes det er trist å tenke tilbake alle årene jeg har ødelagt med medisinutprøving, utredning, samtaler og mere til. ADHD var det ingen som nevnte den gang.

Godt å høre at du er bedre :)

Jeg har i hvert fall ikke ADHD. Mine gode dager, dvt "oppe"-dager, er svært få sammenlignet med de depressive. Det virker mer som om det svinger mellom ulike grader av depresjon (nå skriver jeg i forhold til dette med bp).

Gjest slå det ikke bort
Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke ADHD. Mine gode dager, dvt "oppe"-dager, er svært få sammenlignet med de depressive. Det virker mer som om det svinger mellom ulike grader av depresjon (nå skriver jeg i forhold til dette med bp).

Husk at Hypergreia i AD/HD ikke bare er hyper hyper da.

Jeg har en bipolar lidelse-diagnose, er som deg stort sett bare nede med flere varianter av depresjonene. Medisiner virker dårlig på meg Det er mye likt mellom BP og AD/HD

Gjest lakktosa
Skrevet

Jeg betegnes ikke som hyper, tvert imot, og min journal er depresjon det som er hyppigst fremtredene. Som barn var jeg den rolige og snille som aldri gjorde noe galt. Jeg har ikke noen gang vært høyt oppe, eller manisk på noe vis.

Gjest slå det ikke bort
Skrevet

Husk at Hypergreia i AD/HD ikke bare er hyper hyper da.

Jeg har en bipolar lidelse-diagnose, er som deg stort sett bare nede med flere varianter av depresjonene. Medisiner virker dårlig på meg Det er mye likt mellom BP og AD/HD

Jeg glemte å si at jeg tror jeg skal høre om en utredning i ADD-retning pga at det er mye der og som kan stemme i den diagnosen - les om det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...