Gå til innhold

Å tenke seg syk.

Gjest Oksen Ferdinand er ensom.

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand er ensom.
Skrevet

Er det mulig etter mange års mobbing at ett enebarn med dårlige sosiale antenner,kan ende opp i en blindvei av selvforakt,negative tanker og depresjon? Virker nesten som om 100mg zoloft er for lite for meg som er en grubler og tenker alt for mye negativt.

Føler meg som en zombie i tåka.Tok livet av meg,men sto opp alikevel.Føler meg helt stiv og er tom i hodet,har mistet mat-lysten og er inne 6 dager i uka.Er fulstendig viljeløs og mangler energi.

Men spretter opp kl 7.00 fin i farta.Men sover som vanlig fra kl 14-15 og 18.30-19. Forsøker å legge meg før kl 2 men klarer det ikke altid. Så nå er jeg nede i 6-8 timer på øyet.

Orker ikke å prate med folk ,da ser de at jeg bare har møkkete klær og at jeg lukter.Har gått å vasset i søppel og skittent tøy i 4 år nå (5 år 1/10).

Vil ikke hverken leve eller dø. (Hadde aldri vært i live om jeg ikke hadde barn.Hadde sikkert også skilt meg mye tidligere også da)

Med EUPF føler jeg at jeg ligger nede med 2 brukne ben.

Har ingen krykker og ingen som kan hjelpe meg opp.

Orker ikke folk,men ensomheten holder på å ta livet av meg.

Eller er det galskapen/sorgen,skyldfølelsen.

At ingen familie ønsker kontakt,gjør det ikke bedre.

Bare hjelpebvergen og en psykiatrisk sykepleier kontakter meg 1-4 gr i mnd.

Hurra nå er det snart 17 mai,NOT.

Utren barn er det bare tull.Kjøper mat og iskrem og ser heller på tv.Heiser flagget kl 09.00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg undrer meg alltid litt på om du er riktig medisinert. Er det lenge siden du var hos lege?

Skrevet

Du hadde nok hatt godt av en støttekontakt slik at du kommer deg ut og får nye impulser. Du kan også søke kommunen om hjelp til rengjøring. Nye medisiner er sikkert lurt å prøve ut. Alt dette kan du snakke med om hos fastlegen din.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Jeg undrer meg alltid litt på om du er riktig medisinert. Er det lenge siden du var hos lege?

Ja,men jeg har det med å overstyre min fastlege og heller vektlegge hva NHD sier.Zoloft er den beste medisinen for meg.

Men jeg er altid tørst så jeg har en halvliter vann både i bilen og ved sofaen.Isvann er undervurdert!

Skrevet

Ja,men jeg har det med å overstyre min fastlege og heller vektlegge hva NHD sier.Zoloft er den beste medisinen for meg.

Men jeg er altid tørst så jeg har en halvliter vann både i bilen og ved sofaen.Isvann er undervurdert!

Det er alltid bra å drikke vann. Gjør det selv. Litervis per dag.

Få hjelp til rengjøring av kropp, sjel og hus. (Vel, kanskje ikke kropp da.....) Har du psykiater?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Det er alltid bra å drikke vann. Gjør det selv. Litervis per dag.

Få hjelp til rengjøring av kropp, sjel og hus. (Vel, kanskje ikke kropp da.....) Har du psykiater?

nei,bare fastlege

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det finnes ingen medisin som hjelper mot EUPF.

Det er en tragedie at du ikke går i terapi :-(

Hvorfor gjør du ikke det? Slik at du kan leve bedre med pfn din og kanskje tom bli kvitt den.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Det finnes ingen medisin som hjelper mot EUPF.

Det er en tragedie at du ikke går i terapi :-(

Hvorfor gjør du ikke det? Slik at du kan leve bedre med pfn din og kanskje tom bli kvitt den.

Så lang vei at det koster meg 200 kr bare i reisepenger.Det er straffen for å bo på landet.

Trøsten får være at jeg har mindre angst.

Så får jeg heller ta tiden til hjelp og forsøke å gjøre noe selv.

Skrevet

Er det EUPF du faktisk har eller er det Bipolar, eller er det en kombo?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Er det EUPF du faktisk har eller er det Bipolar, eller er det en kombo?

Vet ikke.et står EUPF i epikrisen.Folk jeg kjenner som er bipolar tror også jeg har det,men vet ikke.Er utolig ustabil.

Jeg er kristen 3 måneder per år.1 måned vil jeg flytte til Sverige,en annen bli rik og bore etter vann i Afrika,og stoppe Sahara.En uke ville jeg starte ett arbeiderparti i USA.En annen uke jobbe i oljesektoren eller med Tar-sand i Canada.

Klarer aldri å holde fast på en tanke om det ikke er dampmaskiner eller kulebaner da.

Nå går det i Nikola Tesla og Perpetum mobile.

Tesla er det glemte geni som oppfant mange fantastiske maskiner for 120 år siden som vekselstrøms motor, røntgen,radar,radio +++

Nå går det i magnetisme og tyngdekraft.skal kjøpe noen klinkekuler og sette inn noen av stål så jeg kan bruke en "heis ved hjelp av megnetisme" og kanskje lage litt strøm ved hjelp av en liten dynamo,en kondensator og ett batteri.Trenger bare nok strøm til å heve hver 5 kule helt opp til toppen av banen:

Mange genier var også litt gale,uten at jeg skal påstå at jeg er ett geni.Er jeg manisk eller hypoman kan man jo lage mye rart om natta.

Mine store forbilder er Tesla og Escher.

Skrevet

Vet ikke.et står EUPF i epikrisen.Folk jeg kjenner som er bipolar tror også jeg har det,men vet ikke.Er utolig ustabil.

Jeg er kristen 3 måneder per år.1 måned vil jeg flytte til Sverige,en annen bli rik og bore etter vann i Afrika,og stoppe Sahara.En uke ville jeg starte ett arbeiderparti i USA.En annen uke jobbe i oljesektoren eller med Tar-sand i Canada.

Klarer aldri å holde fast på en tanke om det ikke er dampmaskiner eller kulebaner da.

Tesla er det glemte geni som oppfant mange fantastiske maskiner for 120 år siden som vekselstrøms motor, røntgen,radar,radio +++

Nå går det i magnetisme og tyngdekraft.skal kjøpe noen klinkekuler og sette inn noen av stål så jeg kan bruke en "heis ved hjelp av megnetisme" og kanskje lage litt strøm ved hjelp av en liten dynamo,en kondensator og ett batteri.Trenger bare nok strøm til å heve hver 5 kule helt opp til toppen av banen:

Mange genier var også litt gale,uten at jeg skal påstå at jeg er ett geni.Er jeg manisk eller hypoman kan man jo lage mye rart om natta.

Husker du når du fikk EUPF? Hvilket årstall står i epikrisen? Jeg synes du virker fryktelig ustabil. Om du har Bipolar eller eupf, evt en kombinasjon, skal jeg ikke begi meg ut på men det er helt tydelig at du ikke har den hjelpen du trenger, både når det gjelder medisiner og terapi. Jeg skulle ønske du tok med innleggene i denne tråden, ble henvist til en dyktig psykiater og ble skikkelig utredet og videre fikk korrekt behandling.

Men det står å faller på deg er jeg redd, du må ta første skritt som er å oppsøke lege og be om henvisning videre.

Du kan få det bedre og mer stabilt enn du har det nå, der finnes hjelp.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Husker du når du fikk EUPF? Hvilket årstall står i epikrisen? Jeg synes du virker fryktelig ustabil. Om du har Bipolar eller eupf, evt en kombinasjon, skal jeg ikke begi meg ut på men det er helt tydelig at du ikke har den hjelpen du trenger, både når det gjelder medisiner og terapi. Jeg skulle ønske du tok med innleggene i denne tråden, ble henvist til en dyktig psykiater og ble skikkelig utredet og videre fikk korrekt behandling.

Men det står å faller på deg er jeg redd, du må ta første skritt som er å oppsøke lege og be om henvisning videre.

Du kan få det bedre og mer stabilt enn du har det nå, der finnes hjelp.

Blir nektet behandling på Lillestrøm klinikken.Vet ikke hvorfor,men skal diskutere det med fastlegen min.Har brevet ett eller annet sted.

Skrevet

Blir nektet behandling på Lillestrøm klinikken.Vet ikke hvorfor,men skal diskutere det med fastlegen min.Har brevet ett eller annet sted.

Lillestrømsklinikken er konkurs etter hva jeg husker, du bør be om henvisning til en psykiater.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Lillestrømsklinikken er konkurs etter hva jeg husker, du bør be om henvisning til en psykiater.

Tar det når trygden har kommet.Dropper 17 mai.Barna har tatt pause fra far.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Da har jeg ett problem.Er det lenge siden? Var der sist sommer.Det er på Åråsen og ligger nå under Ahus.

Skrevet

Da har jeg ett problem.Er det lenge siden? Var der sist sommer.Det er på Åråsen og ligger nå under Ahus.

Rundt juletider antar jeg det var, jeg er faktisk usikker. Du bør forsøke din fastlege for så å bli henvist til DPS.

Skrevet

Rundt juletider antar jeg det var, jeg er faktisk usikker. Du bør forsøke din fastlege for så å bli henvist til DPS.

Med Lillestrømklinikken mener han høyst sannsynlig Lillestrøm DPS, da denne ble omtalt som Lillestrømklinikken lenge før den klinikken jeg antar du tenker på, gikk konkurs.

Skrevet

Med Lillestrømklinikken mener han høyst sannsynlig Lillestrøm DPS, da denne ble omtalt som Lillestrømklinikken lenge før den klinikken jeg antar du tenker på, gikk konkurs.

Ah ok, du har sikkert rett. Jeg tenker på det som var Lillestrømsklinikken ja, jeg skjønte ikke hvorfor han hørte til der i utgangspunktet. :-)

Gjest fruitcake
Skrevet

Står du ikke på noe stemningsstabiliserende? Det at du har tanker om det ene, og så det andre, høres ut som det er noe litt manisk over. Selv har jeg alltid hatt det, og det er ikke nødvendigvis noe negativt. Det betyr vel at man har forestillingsevne, kreativitet og interesserikdom. Hvordan er konsentrasjonen din? Kan du konsentrere deg om saker om ting og få det med deg? Gjorde du det bra på skolen? Kanskje du har (hypo)mane epsisoder som kan behandles med ss. Fysisk trening er også en ypperlig stemningsstabilisator.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

nei,bare fastlege

Merkelig at 50-100 mg zoloft er det eneste som er mellom liv og død for meg?

Litt tankevekkende at en lykkepille av SSRI typen faktisk kan redde liv!

Har vel egentlig bestemt meg for å finne fram kompasset.Selv om terrenget er utrolig ulendt ,det er tåke og snart natt,får jeg forsøke å holde en kurs,ungå vann,myr og fjell og holde på til jeg finner en sti eller en grusvei.Før eller siden bør jeg vel komme til en asfaltert vei,og jeg går nedover i trenget .Godt jeg har kikkert,jeg får finne det høyeste pungtet i terrenget og speide etter veier eller hus.Er det bare dvergbjerk er jeg for høyt oppe,Ser jeg gran og furu begynner jeg å komme i rett høyde.

Ønsk meg lykke til på ferden i å finne meg selv og min rolle i verden.

Jeg får slutte å gi meg selv 5 år å leve ad gangen,og heller la det stå åpent og heller la meg glede om noe som helst positivt skulle skje.Det er sikkert trygt og godt å være pessimist,men ikke så morsomt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...