Gå til innhold

medisinbruk i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men hvor setter du grensen der det kan unngås? Det er vel det som er det virkelige problemet...

Skrevet

Men hvor setter du grensen der det kan unngås? Det er vel det som er det virkelige problemet...

Ja, selvfølgelig. Ikke lett å sette grenser, men er det fare for liv, så må man gjøre det man kan.

Men mitt inntrykk er at det er for lettvint å gi medisin. Det er mer krevende å ikke bruke medisiner, og det krever mye bedre oppfølging av pasientene. I dagens samfunn er det viktigere å spare penger, enn å tenke på folks ve og vel. Medisin blir lett en hvilepute der resursene ikke strekker til.

Skal man tenke på hva som er til det beste for det enkelte menneske, så er det at mennesket må lære seg å akseptere følelsene, og lære seg å takle de så godt det lar seg gjøre. Først når du lærer deg å tåle følelsene, kan du komme deg videre i livet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Ikke lett å sette grenser, men er det fare for liv, så må man gjøre det man kan.

Men mitt inntrykk er at det er for lettvint å gi medisin. Det er mer krevende å ikke bruke medisiner, og det krever mye bedre oppfølging av pasientene. I dagens samfunn er det viktigere å spare penger, enn å tenke på folks ve og vel. Medisin blir lett en hvilepute der resursene ikke strekker til.

Skal man tenke på hva som er til det beste for det enkelte menneske, så er det at mennesket må lære seg å akseptere følelsene, og lære seg å takle de så godt det lar seg gjøre. Først når du lærer deg å tåle følelsene, kan du komme deg videre i livet.

Tja... det er jo ikke det jeg selv blir fortalt. Jeg blir fortalt at medisinene hjelper meg veldig, og at hjernen min ville tatt skade om jeg gikk uten... uten at det har vært fare for mitt liv.

Ikke lett å vite hva som er riktig...

Hva gjør deg så sikker på at du har rett da?

Skrevet

Tja... det er jo ikke det jeg selv blir fortalt. Jeg blir fortalt at medisinene hjelper meg veldig, og at hjernen min ville tatt skade om jeg gikk uten... uten at det har vært fare for mitt liv.

Ikke lett å vite hva som er riktig...

Hva gjør deg så sikker på at du har rett da?

Jeg er ikke sikker på at jeg har rett :-) Dette er tanker jeg har gjort meg etter hva jeg observert. Så for all del, jeg har ikke noe fasit, men jeg er interresert i mennesker, psykologi og samfunnet generelt, og så gjør man sine tanker :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om dette tror jeg ikke annet enn at det oppleves slik for denne pasienten og sannsynligvis er gyldig for henne.

Jeg vil bruke andre kilder som retningslinjer for hvordan medisinbruken for hver enkelt lidelse skal være.

Skrevet

Om dette tror jeg ikke annet enn at det oppleves slik for denne pasienten og sannsynligvis er gyldig for henne.

Jeg vil bruke andre kilder som retningslinjer for hvordan medisinbruken for hver enkelt lidelse skal være.

Mindere redskaper ?

Skrevet

Kan være enig i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...