Gå til innhold

Hvordan takle denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått nesten orden på alkoholproblmatikken min. Jeg drikker kun på fredager. Men forrige torsdag sprakk jeg og drakk 3 øl. Foranledningen var at min mor gneldret i øret mitt at jeg måtte gjøre dette og hint. Jeg fikk skikkelig angst av henne. Det kokte i hodet mitt, og hele kroppen var i opprør. Jeg klarte ikke å skrive og jeg klarte ikke å bare føle etter og møte følelsene. Jeg valgte å drikke 3 pils.

Min mor og jeg snakker med hverandre hver dag. Jeg er veldig åpen om livet mitt. Dette må det bli en slutt på. Jeg må ikke snakke med henne hver dag og jeg må beskytte livet mitt. Her går grensen og du kommer ikke forbi den. Det er mitt liv og jeg skal beskytte det.

Noen ide om hva man gjør når det koker i hodet og alt faller sammen? Det er forresten viktig at jeg er aktiv i mitt forhold til alkoholkutt. Jeg må hver dag velge å la være å drikke.

Jeg kommer til å møte andre anledninger hvor jeg blir råstresset. Da må jeg ha en strategi. Det er viktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ut vekk fra situasjonen og gjør noe annet. Bestem deg for å gå og mate endene. Eller kjøpe deg en tulipan. La telefonen ligge hjemme.

SI til din mor at du trenger time out fra henne. At det ikke er personlig, men at du må ha "mammafri sone".

Skrevet

Gå ut vekk fra situasjonen og gjør noe annet. Bestem deg for å gå og mate endene. Eller kjøpe deg en tulipan. La telefonen ligge hjemme.

SI til din mor at du trenger time out fra henne. At det ikke er personlig, men at du må ha "mammafri sone".

Takk for tips! Det er mye jeg kan gjøre for å distrahere meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...