Gå til innhold

NHD: Problemer med Wellbutrin, kan du svare.

Anbefalte innlegg

Gjest onsdagtorsdagfredag
Skrevet

For to uker siden fikk jeg Wellbutrin fordi SSRI (mot angst) gjorde meg sløv, tiltaksløs og alt for trøtt og tung i kroppen til å få gjort noe særlig.

De to første dagene med Wellbutrin var fantastiske. Energinivå, motivasjon og konsentrasjon på topp, lav matlyst, trengte bare 7-8 timers søvn. Så, den tredje dagen var jeg like trøtt, tung og tiltaksløs igjen, og matlysten gikk tilsvarende opp. Det har vært slik siden. (Jeg har faktisk ført grafer over dette, og kan tydelig se en negativ korrelasjon mellom energinivå/motivasjon og matlyst, f.eks.)

Har dette noe å gjøre med at nivået av legemidlet i kroppen ikke har stabilisert seg enda, eller er det et tegn på at jeg er på feil dosering eller at det er feil medisin for meg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er ennå ikke på stabil virkning av Wellbutrin. Dette tar 2-4 uker. Dessuten er det mange som må opp på 300 mg for å få full effekt.

PS: Jeg tillater meg å nevne at denne starteffekten du forteller om er noe som skal få en til å vurdere om det foreligger en bipolar lidelse.

Gjest onsdagtorsdagfredag
Skrevet

Du er ennå ikke på stabil virkning av Wellbutrin. Dette tar 2-4 uker. Dessuten er det mange som må opp på 300 mg for å få full effekt.

PS: Jeg tillater meg å nevne at denne starteffekten du forteller om er noe som skal få en til å vurdere om det foreligger en bipolar lidelse.

Ja det forundrer meg ikke om det er det. Hadde samme reaksjon på ssri de første par dagene. Det er altså ikke sånn at jeg blir hyper, men at jeg kan konsentrere meg og får gjort mye.

Er det noe ut fra det som kan indikere hvilken type bipolaritet det er snakk om? Har forstått det slik at de to vanligste typene av bipolar skal behandles på forskjellig måte med forskjellige medisiner, er det sånn? Er det litium og lamictal da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...