Gå til innhold

Sammenheng mellom voldtekt og smerter?

Anbefalte innlegg

Gjest Trauma and recovery
Skrevet

Jeg fikk svært sterke smerter etter sex. Skriver om det her, for jeg ble voldtatt for en tid tilbake. Det går stort sett fint, men denne gangen fikk jeg så vondt at jeg bare vrir meg i smerte, blir kvalm og susete i hodet. Har ingen sykdommer som kan forårsake det, derfor lurer jeg på om det kan være psykisk årsak? Jeg har klart å få en stort sett godt forhold til sex igjen. Men denne gangen var jeg helt edru og jeg vet ikke om det kan ha noe å si? Ikke at jeg må drikke meg full for å klare å ha sex, men hygge innebærer ofte et glass eller to vin også. Hva kan jeg gjøre for å dempe smertene og hvordan kan jeg bli kvitt dette for godt? Hjelp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må presisere at det er magesmerter, nederst i magen. Kommer i tak og gjør da så vondt at jeg nesten må spy og det svartner litt for meg.

Gjest jaquesson
Skrevet

Ja det kan være en sammenheng. Kroppen husker hva som har skjedd. Fått tilbud om noe kroppsorientert terapi?

Skrevet

Ja det kan være en sammenheng. Kroppen husker hva som har skjedd. Fått tilbud om noe kroppsorientert terapi?

Hva er kroppsorientert terapi?

Gjest jaquesson
Skrevet

Hva er kroppsorientert terapi?

Psykomotorisk fysioterapi eller øvelser som tar sikte på å løse opp i traumer som har "satt seg" i kroppen. Jeg vet ikke så mye om det, men det finnes visst, og kan visst være langt mer effektivt enn å snakke om det.

Gjest Hulderen
Skrevet

Må presisere at det er magesmerter, nederst i magen. Kommer i tak og gjør da så vondt at jeg nesten må spy og det svartner litt for meg.

Det kan være en cyste på en eggstokk som har sprukket eller endometriose.

Du kan selvsagt ha rett i at det er psykisk, men sjekk likevel det fysiske.

Skrevet

Det kan være en cyste på en eggstokk som har sprukket eller endometriose.

Du kan selvsagt ha rett i at det er psykisk, men sjekk likevel det fysiske.

Jeg har hatt en sprukket cyste før, og det var litt annerledes. Jeg klarte ikke gå ordentlig, og smertene var konstante hele tiden. Nå kommer og går de. Vet heller ikke om de sprekker av seg selv eller kan sprekke ved sex? Endometriose har jeg sjekket, men det har jeg ikke.

Har så lite lyst til å ta GU, for det blir vanskelig pga overgrepet. Jeg hadde også omtrent det samme ikke lenge etter overgrepet, da jeg prøvde å leve som om sex ikke var vanskeligere selv om jeg hadde blitt voldtatt. Da var det så intenst smertefullt at jeg dro til legen min. Hun ga meg tre-fire sobril. Vet ikke om det hadde noen virkning annet enn at det slo meg så ut at jeg sovnet. Tar ingenting av medisiner til vanlig. Jeg mistenker at det er psykisk, men vet ikke om det er en form for angst. Har jo ikke sånn sjelelig smerte, men fryktelig vondt fysisk som kommer i tak. Nå har det vart i 12 timer.

Orker ikke ha det sånn. Smertene minner meg om hvor vondt jeg hadde dagene etter det skjedde. For ikke å snakke om at det vanskelig å få gjort ting jeg burde gjort.

Skrevet

Psykomotorisk fysioterapi eller øvelser som tar sikte på å løse opp i traumer som har "satt seg" i kroppen. Jeg vet ikke så mye om det, men det finnes visst, og kan visst være langt mer effektivt enn å snakke om det.

Jeg driver med øvelser som kan minne om mindfulness og som gjør at jeg får bedre kontakt med kroppen igjen. Har prøvd psykomotorisk fysio, men jeg hadde ikke nytte av det. All fysio er retraumatiserende for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...