Gå til innhold

NHD/ang AP seponering

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Du har skrevet at folk som slutter med AP blir bedre, gjelder det alle?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er neste aldri at noe gjelder alle. Vi er ulike, og noe reagerer annerledes enn flertallet.

Mange som slutter med AP vi føle seg bedre de første dagene og inntil sykdommen vender tilbake.

Husk at den kognitive reduksjon en ser ved psykoselidelser er klart assosiert med antall, alvorlighet og varighet av psykotiske episoder. Vær derfor snill med hjernen din og ikke utsett den for økt risiko for nye psykoser.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er neste aldri at noe gjelder alle. Vi er ulike, og noe reagerer annerledes enn flertallet.

Mange som slutter med AP vi føle seg bedre de første dagene og inntil sykdommen vender tilbake.

Husk at den kognitive reduksjon en ser ved psykoselidelser er klart assosiert med antall, alvorlighet og varighet av psykotiske episoder. Vær derfor snill med hjernen din og ikke utsett den for økt risiko for nye psykoser.

Men en kan jo ikke vite om det kommer nye psykoser.

Skrevet

Men en kan jo ikke vite om det kommer nye psykoser.

Nei, ikke 100%.

En kan kun basere seg på erfaringer fra store grupper av personer som har prøvd det før.

En kan ikke vite 100% sikkert om det kommer regn i Bergen i løpet av resten av 2012 heller.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nei, ikke 100%.

En kan kun basere seg på erfaringer fra store grupper av personer som har prøvd det før.

En kan ikke vite 100% sikkert om det kommer regn i Bergen i løpet av resten av 2012 heller.

Da må man jo ta AP bare for å være på den sikre siden.

Skrevet

Da må man jo ta AP bare for å være på den sikre siden.

Ja, hvis en har schizofreni eller har hatt flere psykotiske episoder til nå, så må en det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ja, hvis en har schizofreni eller har hatt flere psykotiske episoder til nå, så må en det.

Ok.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Ok.

Vet ikke om dette er et godt råd,....men... prøv å finne en dose AP som ikke gir deg for store bivirkninger og som samtidig holder sykdommen noenlunde i sjakk?

Dette må du selvsagt gjøre i samarbeid med din behandler og ikke "vimse" fram og tilbake med dette selv og gjennom råd du får på et psykiatriforum. Det er behandleren som kjenner deg best og som kan hjelpe deg best, i tillegg til deg selv.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Vet ikke om dette er et godt råd,....men... prøv å finne en dose AP som ikke gir deg for store bivirkninger og som samtidig holder sykdommen noenlunde i sjakk?

Dette må du selvsagt gjøre i samarbeid med din behandler og ikke "vimse" fram og tilbake med dette selv og gjennom råd du får på et psykiatriforum. Det er behandleren som kjenner deg best og som kan hjelpe deg best, i tillegg til deg selv.

Behandleren kjenner meg ikke og har bare vært en gang, skulle ta kontakt hvis jeg ble dårlig...noe jeg ikke blir. Har bestemt meg for å prøve 100 mg solian nå istedenfor 200 mg, får bare øke igjen hvis jeg blir dårlig. Noe er bedre enn ingenting. Håper iallefall å klare meg på minst mulig :)

Skrevet

Behandleren kjenner meg ikke og har bare vært en gang, skulle ta kontakt hvis jeg ble dårlig...noe jeg ikke blir. Har bestemt meg for å prøve 100 mg solian nå istedenfor 200 mg, får bare øke igjen hvis jeg blir dårlig. Noe er bedre enn ingenting. Håper iallefall å klare meg på minst mulig :)

bjørkhild har rett.

Fra 200 mg til 100 mg i et steg er alt for mye, og det er alt for kort tid siden sist du drev med slike endringer.

Du ødelegger deg selv og hjernen din på denne måten.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

bjørkhild har rett.

Fra 200 mg til 100 mg i et steg er alt for mye, og det er alt for kort tid siden sist du drev med slike endringer.

Du ødelegger deg selv og hjernen din på denne måten.

Nå ble jeg skeptisk. Har så lyst å klare meg uten, men får bare ta 200 mg da. Vil ikke ødelegge hjernen min heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...