Gå til innhold

NHD-Hva tror du psykiateren tenker?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret pasient
Skrevet

Går til en psykiater og har over flere år skrevet private mail til han som omhandler mitt liv og psyke. Han har alltid svart. Jeg har innimellom spurt om dette er greit, noe han bekrefter. Han sier at jeg gjerne må sende han mail hvis det hjelper meg.

De siste 2 mnd har han ikke svart på mail. ( Bortsett fra en gange da jeg spurte han om dosering på en medisin.) Så jeg vet at han får mailene fra meg ( og ikke har byttet mail adr.)

Jeg blir veldig usikker angående dette og lurer på hvorfor han ikke svarer lengre ( spess. når han tidligere har forsikret meg om at det er greit..) Han sier ingenting på timene om dette og leg tør absolutt ikke spørre...

Hva tror du han tenker? Lut lei meg... ? :-/

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mest sannsynlig har det noe med han og hans privatliv å gjøre. Kanskje er han mer sliten enn vanlig. Kanskje pusser han opp huset, han har fått barn/barnebarn/ny hobby eller ny kjærest.

Han burde tatt det opp med deg.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det som deg i mange mange år med min psykiater.

Så i fjor høst gjorde min psykiater det klart at hun fra da av måtte ta med mine mail og spørsmålslister inn i timene, det ble en STOR overgang for meg, men jeg tenkte meg selv frem til at dette var det korrekte da min psykiater jo har mange pasienter og mye arbeide på mange hold.

Jeg syns din psykiater burde snakket med deg om dette. Min psykiater syns nok det ble litt mye, noe jeg er enig i, dette fordi jeg har vansker med å begrense mine ord pr mail.

Kanskje din psykiater ikke riktig finner ordene å si, kanskje du kan si dette, " siden du ikke lenger svarer på mine mail, er det i orden at vi tar mine spørsmål og problemstillinger videre inn i timen?" Det er omtrent det din psykiater burde sagt til deg, men siden ikke sier det, må du dessverre avklare dette selv.

Jeg er ganske direkte med min psykiater, med det meste unntatt sex. Det går helt fint, jeg spør feks "Hva ville du gjort?" "hvordan gjorde du med dine barn..?" "Hva ville du sagt i den situasjonen..?" osv...

Sikkert har bare mye annet å gjøre din psykiater :)

Gjest bjørkhild
Skrevet

Det er veldig vanskelig å se hva et annet menneske tenker. Den eneste måten jeg vet om for å finne det ut, er å spørre selv om du synes dette er ubehagelig.

Gjest venninne 2012
Skrevet

Det er veldig vanskelig å se hva et annet menneske tenker. Den eneste måten jeg vet om for å finne det ut, er å spørre selv om du synes dette er ubehagelig.

Jasså...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Selv om du spør en person om hva vedkommende tenker og føler, kan du ikke vite om svaret er sant.

Konklusjon: Du må leve med usikkerheten om hva andre tenker og føler. Det er kanskje noe annet en skal bruke tanketiden sin på.

Gjest bjørkhild
Skrevet

Selv om du spør en person om hva vedkommende tenker og føler, kan du ikke vite om svaret er sant.

Konklusjon: Du må leve med usikkerheten om hva andre tenker og føler. Det er kanskje noe annet en skal bruke tanketiden sin på.

Du har helt sikkert rett i dette. Liker egentlig å tro at det andre sier er sant, men det er jo ikke alltid sånn.

Den lille energien jeg har skal jeg heretter forsøke og bruke på mere fornuftige ting :-). Det er vel forresten et godt råd til de fleste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...