Gå til innhold

Tilbake til mine synder.

Anbefalte innlegg

Gjest Virr varr.
Skrevet

Etter sol kommer regn. Og det gjør det når det gjelder mitt humør også. Fra solskinsdagen i går, til et jævlig mørke som sluker meg fullstendig.

I går var visst alt bra. jeg følte jeg visste hvem jeg var. Jeg søker identiteten gjennom mat dvs at alle dagene jeg føler meg bra kan jeg spise helt perfekt sunn mat helt kontrollert, gjerne rå fisk med masse grønnsaker og sunne smoothie. Og kan legge planer framover.

Men i dag altså. Klikket fullstendig da jeg så speilbilde og vekta i morges og jeg hev innpå med masse usunn mat som jeg tror jeg greide sånn noen lunde å få opp igjen. faen.

Jeg er så dritt lei at speilbildet mitt skal styre alt av tanker og følelser.

Hva feiler det meg når jeg er så ambivalent når det gjelder følelser? jeg skifter rett og slett som været. Fra dag og jeg kan ikke ha noe kontroll på hva som venter meg neste dag. Vanskelig dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling på spiseforstyrrelser så jeg kan dessverre ikke komme med et vettugt svar. Dumt forslag kanskje men: kan du ikke ha et kriselager med rosiner, nøtter, tørkede frukter etc? Ville det hjelpe? Drikk masse vann så fyller du deg opp. Får du sukkerkick og etekick før mensen så trøst deg med at det er det mange som får. Gratuler deg med de dagene du spiser sunt. Ikke stirr deg i speilet så ofte. Ikke la badevekten stå tilgjengelig fremme. Skyv den langt inn i et skap.

Forresten, ikke kall det dine synder. Synder er et sterkt ord. Kall det heller dine små glipper.

Gjest virr varr
Skrevet

Jeg har ikke peiling på spiseforstyrrelser så jeg kan dessverre ikke komme med et vettugt svar. Dumt forslag kanskje men: kan du ikke ha et kriselager med rosiner, nøtter, tørkede frukter etc? Ville det hjelpe? Drikk masse vann så fyller du deg opp. Får du sukkerkick og etekick før mensen så trøst deg med at det er det mange som får. Gratuler deg med de dagene du spiser sunt. Ikke stirr deg i speilet så ofte. Ikke la badevekten stå tilgjengelig fremme. Skyv den langt inn i et skap.

Forresten, ikke kall det dine synder. Synder er et sterkt ord. Kall det heller dine små glipper.

Mitt kriselager fortida er søppelbøtta. Jeg finner mat der som jeg har kastet for et par dager siden. I dag fant jeg to cup cakes blandet med div kaffegrut og skitne servietter, jeg dreit rett og slett oppi at de lå der. Jeg spiste de. Jeg har ikke kontroll. For alt jeg vet så kan jeg risikere å gå på butikken nå i kveld å kjøpe 10 kaker til, selv om jeg egentlig ikke er sulten. Har ikke styringa.

Skrevet

Mitt kriselager fortida er søppelbøtta. Jeg finner mat der som jeg har kastet for et par dager siden. I dag fant jeg to cup cakes blandet med div kaffegrut og skitne servietter, jeg dreit rett og slett oppi at de lå der. Jeg spiste de. Jeg har ikke kontroll. For alt jeg vet så kan jeg risikere å gå på butikken nå i kveld å kjøpe 10 kaker til, selv om jeg egentlig ikke er sulten. Har ikke styringa.

Jeg skjønner tydeligvis ikke hvilke krefter som rir deg. Beklager. Bare en inkompetent person kunne komme med et så dumt svar som det jeg gav deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...