Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser lenger nede her i div innlegg om hvor farlig ssri er, at det ødelegger hjernen. Er det sant? Og jeg som står på 2 antidep! Og ap og stemningsstabiliserende. Det rare er at jeg føler meg ikke forflatet. Jeg er like ulykkelig, lykkelig, svak, sterk, sint, mild og glad osv. Blir jeg lurt? Er det skadelig? Det eneste jeg savner er hypomaniene. Er det gjort nok forskning på dette området? Vil jeg som 60 åring sitte borti en krok og lalle? Psykiateren min sier forresten at wellbutrin er bra for hjernen, at han skal sette seg selv på det når han blir eldre. Så bra mener han det er.

Uansett. Jeg blir så fryktelig usikker! Og redd.

Videoannonse
Annonse
Nøtteskall
Skrevet

Jeg er også dritt redd medisiner. Men jeg vet hvor dårlig jeg kan bli uten, Nå går jeg på AP og ikke SSRI. Men vet at det er gjort undersøkelser det de har sett utslag på forandringer/ skader i hjernen på de som her vært psykotiske over lengre tid uten medisiner.

Men man vet nok ikke helt sikkert.

Skrevet

Jeg er også dritt redd medisiner. Men jeg vet hvor dårlig jeg kan bli uten, Nå går jeg på AP og ikke SSRI. Men vet at det er gjort undersøkelser det de har sett utslag på forandringer/ skader i hjernen på de som her vært psykotiske over lengre tid uten medisiner.

Men man vet nok ikke helt sikkert.

Jeg vet også at jeg blir mye dårligere uten. Nå føler jeg meg så frisk at jeg lurer på om jeg ikke er kurert. Men jeg har skjønt at bp er en livslang sykdom. Jeg vil ikke ha depresjonene og tankekjøret tilbake. Det er et h.....Hvorfor går hun psykologen så sterkt ut mot meds? Jeg var hos psykolog før jeg ble medisinert. Det hjalp ikke det døyt. Jeg går hos psykolog nå også og det er noe helt annet. Det er veldig dynamisk.

Skrevet

Nå går jeg å legger meg. Håper jeg våkner i morgen med vettet i behold. *grøss*

Olav Femte
Skrevet

Leser lenger nede her i div innlegg om hvor farlig ssri er, at det ødelegger hjernen. Er det sant? Og jeg som står på 2 antidep! Og ap og stemningsstabiliserende. Det rare er at jeg føler meg ikke forflatet. Jeg er like ulykkelig, lykkelig, svak, sterk, sint, mild og glad osv. Blir jeg lurt? Er det skadelig? Det eneste jeg savner er hypomaniene. Er det gjort nok forskning på dette området? Vil jeg som 60 åring sitte borti en krok og lalle? Psykiateren min sier forresten at wellbutrin er bra for hjernen, at han skal sette seg selv på det når han blir eldre. Så bra mener han det er.

Uansett. Jeg blir så fryktelig usikker! Og redd.

Gondor.

Svar:

Husk at dette er noe vi ikke opplever ofte Gondor.

Jeg skjønner du er bekymra ang. de siste skrivier i avisene om dette tema.

Slapp av : meget skjeldent du får en slik sykdom som du har lest..

Håper det hjelper deg til å slappe av ....

Gjest maiapril
Skrevet

Media har altfor stor makt! De lager stort nummer av det lille de hører om negative ting. Men som NHD skrev et sted; de sier lite om alle de positive virkningene av slike medisiner. Blant annet at 200 (?) menneskeliv blir spart i Danmark hvert år pga medisinsk hjelp! Den opplysningen fikk bare en bitteliten spalteplass.

Jeg er dritlei av sånne krigstyper av noen overskrifter og det mølet tabloidavisene stadig kommer med. Spesielt alle kostholdsrådene om at det er usunt og farlig å spise ditt, og at du heller må spise datt. Slik informasjon er som regel ikke til å stole på, siden meningene i tiden om kosthold stadig forandres. Det som var sunt før, er ikke det nå. Og det som var usunt og farlig før, er visst ikke det likevel. Jeg gidder ikke å bry meg.

Jeg og min familie spiser slik mat jeg selv vokste opp på, med unntak av mer inntak av grønnsaker. Det med grønnsaker har jeg lært meg og festet meg ved er veldig sunt, så det spiser vi en del av. Og så er kneipp-brødet byttet ut med grovbrød. Flere forandringer i kosten synes jeg ikke er noen vits i å gjøre.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Wellbutrin. Du hører det jo på navnet. "Well".

Nesten som "Wella". "Perfectly you".

Skrevet

Wellbutrin. Du hører det jo på navnet. "Well".

Nesten som "Wella". "Perfectly you".

Ha ha! :-D Nå fikk jeg meg en god latter. *knegg*

Skrevet

Medisiner for folk som trenger det er IKKE farlig når de er foreskrevet av lege som har undersøkt pasienten. Sånn er det bare.

At "gud og hvermann" sitter på medisiner fordi de har litt vondt i vondten derimot. Er ikke en god utvikling. Og det er antakelig poenget i krigstypene, som kommer dårlig frem fordi det selger bedre å hinte at himmelen faller ned. ;0)

Definisjonen på sykdom kan garantert strekkes veldig langt, om man er en slepphendt sjarlatan som liker "enkle" løsninger. De fleste leger i dette (lett gammeldagse og konservative landet) har god yrkesetikk og følger retningslinjene som er satt for diagnoser.

Så jeg synes du skal blåse hardt *PPPPFT* i tullet og ta medisinene dine, som faktisk hjelper deg!

Gjest bjørkhild
Skrevet

Du skal ikke være redd. Jeg kjente en person som brukte slike medisiner ihvertfall i 50 år, så ingen problemer i forhold til dette. Jeg spiser mine piller med god samvittighet og har ikke tenkt å slutte med det første. Vil leve godt her og nå og i mange år framover istedet for å ha angst og depresjoner hver evige dag. Slapp av du også :-)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nei det er nok en utmerket medisin, den gir jo ofte flere nerveutløpere i hjernen og det kan jo ikke være dårlig.

Det kan du lese om på nettet.

Min psykiater har villet fordi hun har tanker om at jeg har noe tvang tror jeg, spurt om jeg ikke kan prøve ssri i noen mnd. jeg vil ikke, jeg vil ikke gå på medisiner, men min psykiater nevnte dette med flere nerveutløpere som en ting.

Hvis man behandler tvang hos autister er det snakk om ganske store doser, og det vil jeg aldri ta.

Jeg spiser sunn mat.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nei det er nok en utmerket medisin, den gir jo ofte flere nerveutløpere i hjernen og det kan jo ikke være dårlig.

Det kan du lese om på nettet.

Min psykiater har villet fordi hun har tanker om at jeg har noe tvang tror jeg, spurt om jeg ikke kan prøve ssri i noen mnd. jeg vil ikke, jeg vil ikke gå på medisiner, men min psykiater nevnte dette med flere nerveutløpere som en ting.

Hvis man behandler tvang hos autister er det snakk om ganske store doser, og det vil jeg aldri ta.

Jeg spiser sunn mat.

Hei!

Beklager min psykiater mener jeg henger jeg opp i ting og at det kan dempe på disse opphengene feks i låser.

Men jeg har funnet en bedre løsning, min mann sier det til meg når jeg får oppheng, da slutter jeg brått når jeg bare blir gjort oppmerksom på en sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...