Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må ikke drikke, det er ikke bra i det hele tatt, har jeg erfart. :-P

Men ta opp med behandleren din at du er motivert for å virkelig jobbe med sakene, og derfor vil ha litt mer symptomer...

(Jeg er jo ingen ekspert, men kan vel ikke skade å gi et råd om at du må ta det opp med psykiateren... :-P)

Det er ingen medikamenter som skal blandes med alkohol....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo meningen at behandlingen skal være til ditt eget beste, tvang eller ei...

Kan ikke skjønne annet enn at du er overmedisinert.

Da blir verden grå... nå har ikke jeg bipolar lidelse selv da, så jeg tar kanskje feil.

Det er jo meningen at behandlingen skal være til ditt eget beste, tvang eller ei...

Da blir verden grå... nå har ikke jeg bipolar lidelse selv da, så jeg tar kanskje feil.

SVAR: ikke overmedisinert.

Har IKKE bipolar lidelse.

Har en HELT annen diagnose.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

SVAR: ikke overmedisinert.

Har IKKE bipolar lidelse.

Har en HELT annen diagnose.

? Hva mener du nå?

Skrevet

Tror ikke jeg er bipolar da. Men har hatt psykose.

Psykose, kan opptre i alle former....

Bella Dotte
Skrevet

Det er nok mye enklere for dine behandlere at du er flat og neddopet. Mennesker med tanker, følelser og behov er jo så krevende :-o

Gjest bjørkhild
Skrevet

Har du det bra når du er manisk? Hvordan går det etter en stund, har du det bra da også?

Jeg har selv vært (hypo)man og angrer enda, flere år etter, på ting jeg sa og gjorde den gangen. Håper at noen kan gripe inn om jeg noen gang blir sånn igjen.

Nøtteskall
Skrevet

Har du det bra når du er manisk? Hvordan går det etter en stund, har du det bra da også?

Jeg har selv vært (hypo)man og angrer enda, flere år etter, på ting jeg sa og gjorde den gangen. Håper at noen kan gripe inn om jeg noen gang blir sånn igjen.

Jo men jeg blir ikke akkurat hypoman. Jeg hører stemmer og får livlig fantasi og med mye erfaring med sykdom som jeg så vet jeg når jeg hører disse stemmene at det bare er en del av min fantasi og vet også hva som er akseptabelt å fortelle andre om det og vet hvordan jeg skal opptre.

Men jeg må jo kunne få si noe om dette til helsepersonell uten at de skal fengsle meg av den grunn så lenge jeg ikke kommer med trusler da men det gjør jeg heller ikke.

Det er da mitt liv.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Du er vel en fare for deg selv eller andre når du er tvangsmedisinert.

Eller at dine bedringsutsikter blir forringet uten denne tvangsbehandlingen.

Jeg syns imidlertid det høres skremmende ut å være tvangsbehandlet, ikke bestemme selv osv... men det skal vel MYE til for å komme i en slik situasjoner.

Jeg har i følge min mann fortalt så mye galskap til min psykiater at min mann er forundret over alt psykiater må høre på, men det min mann oppfatter som sære ideer, syns min psykiater er helt uproblematisk/normalt. Heldigvis.

Da jeg en gang fortalte om hvor mye selskap jeg har, som egentlig ikke eksisterer, sa min psykiater at det er å sette stemmer til tanker ikke noe mer, så var det avklart, det var vanlig og noe alle gjør. Hun spurte om jeg så noen, og jeg sa selvfølgelig ikke, jeg mangler jo komplett forestillingsevne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...