Gondor Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Kan medisiner plutselig slutte å fungere? Jeg tenker på ad, ap og stemningsstabiliserende sammen. Eller forsåvidt enhver kombinasjon. 0 Siter
ma.28 Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Vel, jeg har opplevd det. Etter et panikkanfall havnet jeg i like dyp depresjon som før jeg startet på medisiner. Da kan man umulig si at de fungerer. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Nei, ikke plutselig. Men over tid da? Kan de da slutte å fungere? 0 Siter
Gondor Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Skrevet 11. mai 2012 Men over tid da? Kan de da slutte å fungere? Det er det jeg også lurer på. 0 Siter
Gondor Skrevet 11. mai 2012 Forfatter Skrevet 11. mai 2012 Det er det jeg også lurer på. Hjelp! Nå blir jeg plutselig redd. 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Men over tid da? Kan de da slutte å fungere? Noen ganger kan en se en svakere virkning etter flere års bruk, dette er altså ikke noe som skjer over natten. 0 Siter
ma.28 Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Noen ganger kan en se en svakere virkning etter flere års bruk, dette er altså ikke noe som skjer over natten. Jeg liker ikke å være drastisk, men for min del skjedde det veldig raskt. Panikkanfallet var like sterkt som før jeg startet på SSRI, og den påfølgende depresjonen var like dyp - selv om jeg gikk på maks dose av cipralex. Har hørt at dette har skjedd med mange. Den såkalte "poop out" effekten er slett ikke unormal. Det er ikke verre enn at du bytter til et annet medikament, evt justerer opp dosen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. mai 2012 Skrevet 11. mai 2012 Jeg liker ikke å være drastisk, men for min del skjedde det veldig raskt. Panikkanfallet var like sterkt som før jeg startet på SSRI, og den påfølgende depresjonen var like dyp - selv om jeg gikk på maks dose av cipralex. Har hørt at dette har skjedd med mange. Den såkalte "poop out" effekten er slett ikke unormal. Det er ikke verre enn at du bytter til et annet medikament, evt justerer opp dosen. Prozac poop-out, riktig, men dette er jo ikke definert på noen bestemt tid. Det vanligste er over kanskje 3-4 måneder, men der finnes sikkert unntak på kortere tid. Uansett er løsning uproblematisk som du skriver. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 12. mai 2012 Skrevet 12. mai 2012 Noen ganger kan en se en svakere virkning etter flere års bruk, dette er altså ikke noe som skjer over natten. Det er som med benzo da. At det blir svakere virkning etter hvert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.