Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan medisiner plutselig slutte å fungere? Jeg tenker på ad, ap og stemningsstabiliserende sammen. Eller forsåvidt enhver kombinasjon.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, ikke plutselig.

Skrevet

Vel, jeg har opplevd det.

Etter et panikkanfall havnet jeg i like dyp depresjon som før jeg startet på medisiner. Da kan man umulig si at de fungerer.

Gjest bølger
Skrevet

Nei, ikke plutselig.

Men over tid da? Kan de da slutte å fungere?

Skrevet

Det er det jeg også lurer på.

Skrevet

Det er det jeg også lurer på.

Hjelp! Nå blir jeg plutselig redd.

Skrevet

Noen ganger kan en se en svakere virkning etter flere års bruk, dette er altså ikke noe som skjer over natten.

Skrevet

Noen ganger kan en se en svakere virkning etter flere års bruk, dette er altså ikke noe som skjer over natten.

Jeg liker ikke å være drastisk, men for min del skjedde det veldig raskt. Panikkanfallet var like sterkt som før jeg startet på SSRI, og den påfølgende depresjonen var like dyp - selv om jeg gikk på maks dose av cipralex.

Har hørt at dette har skjedd med mange. Den såkalte "poop out" effekten er slett ikke unormal.

Det er ikke verre enn at du bytter til et annet medikament, evt justerer opp dosen.

Skrevet

Jeg liker ikke å være drastisk, men for min del skjedde det veldig raskt. Panikkanfallet var like sterkt som før jeg startet på SSRI, og den påfølgende depresjonen var like dyp - selv om jeg gikk på maks dose av cipralex.

Har hørt at dette har skjedd med mange. Den såkalte "poop out" effekten er slett ikke unormal.

Det er ikke verre enn at du bytter til et annet medikament, evt justerer opp dosen.

Prozac poop-out, riktig, men dette er jo ikke definert på noen bestemt tid. Det vanligste er over kanskje 3-4 måneder, men der finnes sikkert unntak på kortere tid.

Uansett er løsning uproblematisk som du skriver.

Gjest bølger
Skrevet

Det er som med benzo da. At det blir svakere virkning etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...