Gå til innhold

Hvem lurer hvem?

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Fremmede på gata, f.eks. ja...

Jeg er den store "snakkisen" til bys...

Det tror jeg henger sammen med behovet for å bli sett... og bli regnet med... et behov som vi alle har. Og når de ikke snakker MED deg, er de nødt til å snakke OM deg, ikke sant? Eller er jeg helt på jordet her? Har du mange å snakke med?

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det tror jeg henger sammen med behovet for å bli sett... og bli regnet med... et behov som vi alle har. Og når de ikke snakker MED deg, er de nødt til å snakke OM deg, ikke sant? Eller er jeg helt på jordet her? Har du mange å snakke med?

Jeg har ikke mange å snakke med, nei... det går i familiemedlemmer. Men jeg åpner meg ikke for dem heller. Kan liksom ikke ringe og si at jeg er lei meg, det klarer jeg bare ikke...

Det med at det henger sammen med et behov for å bli sett, akseptert og inkludert, det kan godt hende det. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Det er sikkert riktig å tenke sånn, men for meg blir det litt feil da, for det høres så "puslete" ut. Jeg burde da for pokker klare meg uten å bli "sett", jeg er en ensom ulv og en øy...

Men det var fint å prate om dette nå, over nettet...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Paranoide tanker, tror jeg.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har ikke mange å snakke med, nei... det går i familiemedlemmer. Men jeg åpner meg ikke for dem heller. Kan liksom ikke ringe og si at jeg er lei meg, det klarer jeg bare ikke...

Det med at det henger sammen med et behov for å bli sett, akseptert og inkludert, det kan godt hende det. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Det er sikkert riktig å tenke sånn, men for meg blir det litt feil da, for det høres så "puslete" ut. Jeg burde da for pokker klare meg uten å bli "sett", jeg er en ensom ulv og en øy...

Men det var fint å prate om dette nå, over nettet...

Hvis familien din er mennesker det ikke er naturlig å snakke åpent med (noe jeg har mistanke om) kan det være en god ide å finne seg en annen omgangskrets. Jeg har kuttet ut min mor, må jeg vel si, av diverse grunner, mens min bror bare svarer på telefonen, han ringer meg ikke lenger. Da er jeg glad jeg har venner og psykologer og facebookvenner og andre bekjente og relativt ukjente å skravle med ;-)

http://www.phrases.org.uk/meanings/no-man-is-an-island.html

Sprekkeferdig av sitater som jeg er, refererer jeg også til British Telecom's 'It's Good To Talk'...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis familien din er mennesker det ikke er naturlig å snakke åpent med (noe jeg har mistanke om) kan det være en god ide å finne seg en annen omgangskrets. Jeg har kuttet ut min mor, må jeg vel si, av diverse grunner, mens min bror bare svarer på telefonen, han ringer meg ikke lenger. Da er jeg glad jeg har venner og psykologer og facebookvenner og andre bekjente og relativt ukjente å skravle med ;-)

http://www.phrases.org.uk/meanings/no-man-is-an-island.html

Sprekkeferdig av sitater som jeg er, refererer jeg også til British Telecom's 'It's Good To Talk'...

:-)

Familien min er belt top den, antar jeg, det er jeg som er problemet... jeg vil bare ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...