Gå til innhold

Kul på halsen

Anbefalte innlegg

Gjest Student90
Skrevet

Hei! Jeg kjente for noen uker siden (3-4 uker kanskje) en antydning til kul på halsen. Venstre side ca fem cm nedenfor øret, litt nærmere baksiden av halsen enn framsiden. Ved tilfeldighet oppdaget jeg nå at kulen har vokst, jeg kjenner den iallefall bedre nå enn for noen uker siden. Den er ikke øm, beveger seg ikke, ingen smerter ved berøring. Jeg vet at du ikke kan gi et sikkert svar, men lurer på hva som kan passe best til denne beskrivelsen? Fettkul kanskje, eller noe annet? Hadde satt pris på litt generell informasjon om hvert alternativ du måtte ha hvis det går an :) Kort sykehistorie: Jeg har de siste 6-12 mnd hatt problemer med nattsvette, kaldsvette, slapphet, magesmerter og dårlig immunforsvar. De to siste ukene har jeg hostet mye,har ikke hatt hovne mandler eller vond hals, men svie i brystet ved hoste (fikk cosylan, ok effekt) jeg har kastet opp enkelte dager, følt meg medtatt/slappere enn vanlig, kløe over hele kroppen og hodebunn, og problemer med munntørrhet. Har fått i meg rikelig med væske hele tiden. Vanlig avføringsmønster for meg er diare, har vært slik de siste 6 årene . Ingen avføring de siste dagene, sannsynligvis en bivirkning av cosylan. Spørsmålet mitt har sikkert ikke noen sammenheng med sykehistorien min, men har sett på andre nettsteder at legene ofte spør etter det. På forhånd, takk for svar :) -Jente 22 år

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, men ville helt klart bedt om time for skikkelig undersøkelse hos lege siden du har mange plager i tillegg til denne kulen. Ring på mandag du :)

Gjest billo
Skrevet

Kan være hoven lymfekjertel. De hovner gjerne opp ved infeksjoner. Det er en del av vårt immunforsvar. Jeg synes du beskriver så mange ulike symptomer og over såpass tid at jeg ville fått undersøkt dette hos lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...