Gå til innhold

Hevnen er søt: Familie og annen dritt!

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Når man forandrer personlighet fullstendig pga 20 års 3 skiftjobbing og konstant mangel på søvn,er det vanskelig å bevise at man er "den gode gamle".Ikke nok med at man er enebarn og har for få referanser i livet,men er også skilt og moren ville ikke la meg se barna på 10 år pga min "nye personlighet" På video har jeg sett at jeg kunne være sur og tverr og oppfarende.Jeg tok for hardt i ved bagateller og var nok inne høflig og hensynsfull nok.

Min far sin side har disse karaktertrekkene og de ble 2 eller 4 dobblet når jeg sov 4 timer om natta og reiste på jobben i 3-4 tida.Å forsøke å sove 4 timer på dagtid er nesten umulig da barne leker ute og det ikke er vanlig å ta hensyn til en som jobber skift.Siden jeg traff kona på jobben og vi tjente bra ønsket vi begge å fortsette da vi ikke oppfattet at humør-svingninger hadde noe med søvnvansker å gjøre.Ble skilt i 1992.

Da jeg ikke tapte penger på det sluttet jeg frivillig den 31/12 1999.Jeg hadde gått sykemeldt i 2 år,noe som var 1 år for lenge og jeg ble spurt om jeg kunne fratre frivillig.Jeg er i utgangspunktet en fredelig person som er konfliktsky.At jeg beholdt 95-100% lønn var bra nok for meg.Når man ikke jobber får man heller ingen tillegg.Jeg ble uføretrygdet i februar 2002 og har en bra trygd på ca 320 000,- Jeg kjenner ingen andre som har så god uføretrygd.

Da er økonomien sikret.Da står det bare sykdom og familie igjen.

Far og mor døde i 2004,og jeg er enebarn.Siden jeg ikke hadde sett mine barn fra de var 7-17 var det litt vanskelig å "starte opp igjen som far".Vi sliter fremdeles med dette da mor har inbilt barna at jeg bare spiller og egentlig har den "nye personligheten" enda.

Å bevise at man ikke er en drittsekk er vanskelig.

P.g. hennes oppvekst som storesøster og foreldrenes skillsmisse har min x-kone fått psykiske problemer som hun aldri har tatt tak i da hun ikke vet om det.Fra mitt ståsted ser det ut som hun har mange psykopatiske trekk.Hun er snill og grei ute blandt folk,men ei drittkjerring hjemme.At jeg ble skilt i 1992 etter 10 vanskelige år,er greit nok.

Men at jeg mistet kontakten med barna i 10 år,noe som har såret min sjel så dypt at jeg har blitt syk av det.Jeg har i dag en EUPF.

Ombestemmer meg 1-4 ganger i uka eller 1-6 mnd i året.

At jeg flytter til steder der jeg ikke kjenner noen kan være en måte å beskytte meg selv på.Det sitter en liten gutt inni mitt hjerte og gråter.Den voksne må passe på ham og "vi" har flyktet fra Oslo,og mobbere,utlendinger og vold.Oslo har blitt en farlig by i min psyke.22/7-11 bekrefter bare antagelsen.Det er bare nakomane og horer der.Alkisene og de kriminelle bor på østkanten.

At man har en skapt hjerne hjelper lite når man har ett ødelagt "hjerte", det er knust.At jeg i det hele tatt lever ,er meg en gåte.Hadde jeg vært bare en skilt mann hadde jeg kanskje vært død?

Bare barna mine holder meg i live.Når mor har hjernevasket de til å ta avstand fra meg bare pga mitt møkkete og rotete hus,ser jeg at de fulstendig mangler empati for den syke og svake.Ett psykopatisk trekk.At jeg i perioder ikke synes at livet har noen lyspunkt,gjør at jeg liker mørket,kulden og at døden må være en fin tilstand.

Uten en snill katt-Susi,og min kjærlighet til Pink Floyd og andre typer av rock (glam,prog og liknende fra 70 tallet) hadde jeg nok ikke overlevd.Min joviale fremtoning overskygger ofte min store kropp og min høye stemme.Jeg er en snillere utgave av Fleksnes.

Er det galt av meg å kutte ut alt som heter familie og religion, og stake ut min helt hjemmesnekrede livstil? Har nå pga av maniske eller hyponmane episoder,fått ødelagt min økonomi slik at det vil ta 1-2 år og rette den opp og få slettet an-merkninger.En slags "mini luksusfellen "

Vurderer seriøst å flytte uten å melde flytting til barn og familie,og kanskje gjøre barna arveløse.

X-kona tjener ca 400' og han yngste ca 350' så det er ikke synd på de.De får heller hjelpe han eldste om han trenger økonomisk bistand.

Er jeg bitter og urettferdig som ønsker å "brenne alle broer" og begynne på nytt i ett annet land eller ett annet sted?

Vurderer å bytte nick igjen (Sisyfos?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil sterkt råde deg til å ikke ta noen store avgjørelser akkurat nå og spesielt ikke på egenhånd. Jeg opplever deg som fryktelig ustabil.

Du kan som jeg har nevnt få god hjelp til å takle ikke bare nåtid men også få hjelp til å sortere og rydde i din fortid, du kan få økonomisk rådgivning, for å nevne noe, _men_ det krever at du må ta kontakt med din fastlege og be om å bli henvist til en behandler. På et sett må du velge om du vil fortsette å ha det like jævelig som du har det nå (som det uten tvil er) eller faktisk gjøre noe med livet ditt. Du kan få det langt bedre enn dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...