Gå til innhold

Truxal er tatt bort og phenergan er satt inn-Nhd

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

I dag fikk jeg snakke med psykiateren etter 3 uker uten samtale.

Jeg forklarte hvordan jeg hadde det, at jeg nesten ikke hadde sovet på 3 uker.

Jeg sa at jeg hørte stemmer osv...

Jeg fortalte at det lille jeg hadde av truxal ikke hjalp meg og jeg foreslo og bytte til et annet merke eller øke truxalen slik som du sa.

Han sa at han ikke ville øke truxalen og tok derfor bort truxalen og satte inn 100 mg phenergan om kvelden.

Er dette riktig?

Han skulle komme tilbake om 3 uker for å høre hvordan det gikk.

Hvordan skal jeg ta phenergan, når må jeg ta den på kvelden?

Er dette en sovemedisin?

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dette høres litt rart ut i mine ører, ta bort truxal...

Phenergan hjelper ikke mot psykotiske symptomer, men det kan hjelpe for søvn. Når jeg tok phenergan uten AP økte min psykose, ikke vet jeg hvorfor. Men du trenger jo AP du og det er rart du ikke får det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er dere enige om hva som feiler deg/diagnosen?

Phenergan er en gammel allergimedisin der en utnytter bivirkningen trøtthet. Det virker på samme måte som Vallergan. Ta det minst 2 timer før du skal sove.

Skrevet

Du er innlagt, korrekt? Du hører stemmer og opplever deg selv som nærmest psykotisk og på samme tid fjernes alt av anti psykotisk medisin? Innholdet i det du skriver er så bortenfor fjernt at det er vanskelig å tro at det er tilfelle men jeg får gå ut i fra det. Begrunnet psykiateren dette med noe? Hva annet står du på enn phenergan? Hva slags instutisjon er dette hvor du har den typen psykiske symptomer du har og kun ser en psykiater hver 3dje uke? (Ikke hva den heter men hva slag). Er du frivillig innlagt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...