Gå til innhold

Om bruk av sovemedisin og insomnia

Anbefalte innlegg

Gjest søvnproblemer
Skrevet

I forbindelse med en depresjon brukte jeg Efexsor i noen år. Jeg opplevde fra første dag på disse medisinene å ikke få sove, ble kronisk lys våken. Jeg sluttet med medisinen for ca 1,5 år siden og trodde jo når jeg sluttet at jeg ville kunne sove naturlig igjen, uten bruk av sovemedisiner men jeg merket ingen forskjell. Like lys våken. Jeg har siste året brukt Nozinan og hadde i begynnelsen god effekt av 5 mg. Nå må jeg bruke 30 pluss spe på med innsovningsmidler i tillegg i perioder. Innsovningsmidler uten Nozinan er virkningsløst. Jeg har ingen psykiske plager så det er kun insomnian som holder meg våken. Men nå har jeg begynt å tenke på om det er bruk av sovemidler som gjør at jeg ikke sovner naturlig, at kroppen er tilvent og ikke fungerer som den skal. Jeg har brukt flere andre medisiner for å sove, Tolvon ol. Men effekten forsvinner fort uansett hva det er. Det jeg ser er hvis jeg spiser et kraftig måltid på kvelden så får jeg bedre effekt. Men det er sjelden jeg spiser slik mat og så sent.

Kan problemet være slik jeg tror at sovemidlene har ødelagt for naturlig søvn? Skulle gjerne blitt kvitt de medisinene. Har ikke turt å prøve ut teorien min med å kutte de ut fordi jeg har epilepsi og helst skal leve helt A4 med 8 timers søvn hver dag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Det høres slitsomt ut!

Det med søvn er jo viktig ift epilepsi, har hatt det sjøl. Har du kontakt med nevrolog? I så fall kunne kanskje det være et godt sted å henvende seg.

Gjest søvnproblemer
Skrevet

Det høres slitsomt ut!

Det med søvn er jo viktig ift epilepsi, har hatt det sjøl. Har du kontakt med nevrolog? I så fall kunne kanskje det være et godt sted å henvende seg.

Ja jeg har nevrolog. Skal gjøre som du sier og spørre han neste gang jeg er der.

Takk for svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...