Gå til innhold

Erfaringer med medisinbytte

Anbefalte innlegg

Gjest Medisinbytte
Skrevet

Hei!

Det heter seg at når en får byttet til en medisin med samme virkestoff på apoteket så skal det være akkuratt likt. Har folkene her denne erafringen?

Jeg fikk først for mange år siden utskrevet Zyprexa, så gikk jeg over til Olanzapin ratiopharma og har brukt det i flere år nå. Nå sist fikk jeg utskrevet Olanzapine Teva. Skal ta første tabletten i kveld. Smeltetablett.

Erfaringer folkens? Gjerne med denne medisiner, men også generelt med andre typer medisiner. Blir bivirkninger og alt det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Jeg har ikke opplevd ulik effekt eller ulike bivirkninger på orginalpreparater og de tilhørende generika. (F.eks. Seroquel / Quitiapin).

Men jeg vet noen opplever bivirknger på de generiske alternativene, som de ikke har på originalen. Mange mener at det ikke skal ha noe å si, men det er jo f.eks. forskjellige hjelpestoffer ute og går. Legen kan skrive på resepten at generisk bytte ikke godtas. Mener NHD en gang skrev at han bruker å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...