Gå til innhold

3 representanter for asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må være nøyaktig i brødbaksten Lillemus! :-P

''Du må være nøyaktig i brødbaksten Lillemus! :-P''

Hva slags brød baker du da som krever indredienser på ml-nivå? ;o) Dessuten er det kjæresten som baker brød hos oss og de blir sååå gode at jeg ikke ser noen grunn til å blande meg i det. :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nøyaktig
Skrevet

Nå kan jeg ikke huske sist jeg trengte å måle noe i ml så det er ikke noe stort problem. :o) For 11 år siden brukte vi en del engangssprøyter i forbindelse med medisinering og det var vel da jeg begynte å stusse på at 5 ml skulle tilsvare 1 teskjer, en 5 mls sprøyte er jo kjempestor!

Det er ikke så ofte jeg heller måler i ml, men i mange oppskrifter står det jo spiseskjeer og teskje og slikt, og da bruker jeg måleskjeene. (Nei, jeg har ikke asperger ;-) )

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg heller måler i ml, men i mange oppskrifter står det jo spiseskjeer og teskje og slikt, og da bruker jeg måleskjeene. (Nei, jeg har ikke asperger ;-) )

''Det er ikke så ofte jeg heller måler i ml, men i mange oppskrifter står det jo spiseskjeer og teskje og slikt, og da bruker jeg måleskjeene.''

Jeg bruker vanlige skjeer jeg og det funker helt fint det også. :o)

Skrevet

Nei, egentlig ikke, for saft har lavere egenvekt enn vann. Og forskjellen er større jo mer konsentrert den er. Solbærsirup har feks ganske lav egenvekt. For å kunne bruke vekt istedenfor veldig-nøyaktig-desilitermål, må man fra før vite hvor mye den mengden man trenger, veier.

Jøss, da... Det var jo vann det var snakk om å måle opp.

Poenget mitt her var jo ikke at det var veldig naturlig å snakke om 1,27 dl - men jeg ville ikke være med på at det ikke gikk an å måle det opp med vanlige redskaper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...