Gå til innhold

Venteliste garanti for barn/unge brytes.........

Anbefalte innlegg

Gjest Barnet blir sviktet.......
Skrevet

Er ikke dette brudd på garantien når det er gått 70 dager til ett barn på 12 år som venter på behandling? Trodde en skulle ha hjelp innen 65 dager. Skal man bare godta dette, eller hva bør man gjøre? Tilliten er brutt på flere steder når det gjelder offentlig hjelp og trodde ikke i min villeste fantasi at barn og unge ikke blir tatt på alvor. Tenk hvor mye som kunne vært unngått hvis barn får hjelp tidlig istedet for å slite i lang tid. Jeg gremmes virkelig over dette. Søkte også NAV om utvidet mulighet til å følge barnet til behandling evetuelt sykedager. Fikk brev i posten at en skulle få svar innen en mnd, nå er det snart gått to mnd. Forsto også fra NAV sin side at det mest sansynlig med avslag da psykiske lidelser ikke kom med i betrakning. Ja jeg kan nevne mye mer, men orker ikke nå da det er så trist og frustrerende å være vitne til. En ting er at man har et barn som trenger hjelp, i tillegg må en slite maksimalt for å nå frem til nødvendig helsehjelp. Er det virkelig slikt samfunnet vårt er blitt??? Ikke rart mange sliter i dag.

Sukk!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Unge opp til 23 år har en svært kort vurderingsfrist. Etter vurdering skal de prioriteres for behandling. Her skal en følge en nasjonal prioriteringsveileder. Behandlingsfristen avgjøres av type sykdom og sykdomsgrad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...