Gå til innhold

NHD lettere nedstemt

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Før var jeg mer alvorlig deprimert, men nå skifter jeg mye mellom å være lett nedstemt (urolig og føler behov for å skade meg) til at jeg kanskje etter noen timer synes det tross alt går greit. Noen ganger er jeg alvorligere nedstemt. Er jeg egentlig frisk, og at dette bare er normale variasjoner som jeg burde takle?

Nå har jeg redusert wellbutrinen fra 300 til 150 mg, og fluanxolen fra 3 til 2 mg, og merker ikke noe forskjell. Bruker i tillegg 20mg fluoxetin. Kan det være at jeg ikke trenger medisiner, men bare burde lære meg å takle disse nedstemte periodene?

Jeg har diagnosen bp2.(Vet ikke om det stemmer da jeg er usikker på om de oppstemte periodene kan ha vært normale) Leste i et ukeblad om ei med diagnosen som kunne skifte endel i løpet av dagen. Hvis du mener at jeg er psyk, er disse skiftningene på grunn av bp2 eller er det trekk fra eupf?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke friskt å ville skade seg.

Du er ikke frisk, og du trenger medisinene.

Det beste du kan gjøre er å bestemme deg for at tanker om medisinendring ikke skal komme oftere enn hver 6. måned. Disse stadige tankene om medisinendring ødelegger deg.

Gjest bølger
Skrevet

Det er ikke friskt å ville skade seg.

Du er ikke frisk, og du trenger medisinene.

Det beste du kan gjøre er å bestemme deg for at tanker om medisinendring ikke skal komme oftere enn hver 6. måned. Disse stadige tankene om medisinendring ødelegger deg.

Ok. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...