Gå til innhold

Ville de sakkyndige straffe ABB ?

Anbefalte innlegg

Gjest mannen sin
Skrevet

Den første psykiatriske rapporten kom frem til utilregnelighet. Ville de straffe Breivik fordi visste at han fryktet utilregnelighet og at hele hans manifest "falt i grus" fordi den var skrevet av en sinnsyk/utilregnelig mann?.

For det er jo vanskelig å skjønne at to erfarne rettpsykiatere kom fram til denne denne diagnosen. For etter å ha fulgt ham i alle disse ukene mener jo psykiatere flest at dette spørsmålet om tilregnelighet ikke lenger er noe tema. Mannen er tilregnelig.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De sakkyndige hadde nok ikke noe annet motiv enn å gjøre best mulig arbeid.

Jeg synes ikke det er åpenbart at han er tilregnelig.

Derimot synes jeg det er åpenbart at han ikke har paranoid schizofreni.

Gjest Zyprexus
Skrevet

De sakkyndige hadde nok ikke noe annet motiv enn å gjøre best mulig arbeid.

Jeg synes ikke det er åpenbart at han er tilregnelig.

Derimot synes jeg det er åpenbart at han ikke har paranoid schizofreni.

Hvilken diagnose mener du han har, siden du mener han muligens ikke er tilregnelig. Er jo ikke så mange diagnoser som gjør en person utilregnelig. Er vel bare de forskjellige diagnosene av schizofreni som gjør en person utilregnelig?

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvilken diagnose mener du han har, siden du mener han muligens ikke er tilregnelig. Er jo ikke så mange diagnoser som gjør en person utilregnelig. Er vel bare de forskjellige diagnosene av schizofreni som gjør en person utilregnelig?

Man kan da være psykotisk uten å være schizofren, så vidt jeg forstår. Psykiateren på nrk nevnte feks paranoid psykose som mulig diagnose.

Dessuten dreier vel den største enigheten blant psykologer og psykiatere at abb er et helt spesielt og sjeldent tilfellet. Tom de siste sakkyndige har kommentert det i tilleggsrapporten de måtte legge frem, og skriver også at han fremstår mer paranoid i retten enn under samtale med dem.

Gjest astor k
Skrevet

Spør Sør, han vet det sikkert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...