Gå til innhold

Hvordan få oppmerksom på en sunn måte?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er jo klart at jeg skriver så mye her inne fordi jeg trenger oppmerksomhet, og har underskudd på oppmerksomhet fra andre.

Men hvordan kan jeg skaffe denne oppmerksomheten på en sunn, konstruktiv måte?

Jeg har sittet i flere timer og tenkt ut ting jeg kan skrive her inne, men forkastet alt, bortsett fra dette, fordi jeg vet det ikke har vært bra.

Jeg er så ensom.

Det er jo klart jeg kan ringe noen. Men jeg tenkte mer generelt, mer langsiktig. Jeg mener ikke bare "her og nå". Jeg mener hvordan jeg kan forholde meg til folk slik at jeg får oppmerksomheten jeg har behov for.

Når jeg er med andre sier jeg ingenting om meg selv, da. Det er kanskje noe med det å gjøre? At jeg trenger å være meg selv. Og få tilbakemeldinger på det... for jeg spiller jo bare spill overfor folk, jeg er aldri meg selv. Nesten aldri.

Dette innlegget handler også om å få oppmerksomhet, selvsagt, men det handler jo også om å drøfte dette med noen, få tips...

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når du velger å bruke den kloke delen av deg selv og gir fine og kloke svar til andre brukere, da legger i hvert fall jeg merke til det. Jeg opplever også at flere gir deg positiv respons når du viser frem ressursene dine.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ved å gi oppmerksomhet. Kjøp en blomster til moren din på 17. mai. Be noen du kjenner på 17. mai frokost. Ring noen for høre hvordan det står til med dem o.l.

Start med å vende blikket mot andre enn deg selv.

Gjest togli
Skrevet

Du virker smart og som en som faktisk har noe å by på... Kan du vise dette i RL? Hva med å gi andre mennesker oppmerksomhet? Være blid og positiv, samtale med dem, interessere deg for hva de driver med osv (men uten å bli for "voldsom"...aner ikke om det er noe du kan slite med, men skriver det uansett) - Når du gir andre positiv oppmerksomhet, så vil du åpne opp for at du får oppmerksomhet tilbake :)

Gjest strong
Skrevet

Vær deg selv, det er det du er best til ;)

En ting jeg har lært er at det du gir til andre får du tilbake. Hvis du smiler, får du smil tilbake, er du sint, møter du sinne etc.

Vi er alle forskjellige, noen er utadvente, mens andre nesten ikke sier noe. Du er unik, ingen er akkurat som deg, mer enn bra nok som du er. Kanskje du skal prøve å jobbe med selvfølelse, selvtillit og selvbilde ;)

Kanskje er du mer enn bra nok, men sliter med å vise hvem du er ;)

Lykke til !

Gjest Høstløv
Skrevet

Vil en ha venner må en være venn selv, dvs vise andre oppmerksomhet og omtanke, kanskje gjøre noe for andre.

Kan hende det å melde seg på et kurs i eks. matlaging, filming, malerskole, det kan være så meget forskjellig som en kan interessere seg for eller rett og slett opparbeide seg interesse for de kurs det tilbys i nærområdet.

Her har vi en aktiv Frivillighetssentral, som hjelper funksjonshemmede, eldre og andre med hjelpebehov. Det kan være å holde kurs for eldre i bruken av Internett. Hjelpe med å kjøre ut ved og mange forskjellige andre typer gjøremål. Undersøk om det finnes slikt i din nærhet.

Det er bare eksempler på aktiviteter som kan være med på å avhjelpe ensomhet.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Tusen takk for svar dere. Skal prøve å gjøre noe med dette. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...