Gå til innhold

Øking av zyprexa - evt benzo NHD

Anbefalte innlegg

ink1365380698
Skrevet

Jeg er i en vanskelig livssituasjon nå, og våkner tidlig med angst, det "hugger til" i magen når jeg våkner i halv sks tida. Jeg har økt litt på benzo noen dager innimellom, men føler meg utilfreds med det. Har liksom bestemt meg for å holde på den dosen jeg har brukt de siste årene, som er 1mg xanor og 10 mg valium. Jeg bruker 600 mg auriorix og 3,75 mg zyprexa mot angst det også. Den zyprexa dosen tar jeg ved tre tida, men har ikke full virkning før ni tida på kvelden og da varer den utover natta. Så nå lurte jeg på om det ikke var like lurt å ta 2,5 mg zyprexa morgen og 2,5 mg på ettermiddag. Det blir jo en bitteliten økning men håper på en bedre dag. Men så er jeg redd bivirkningene på zyprexada, blodsukker, kolesterol, triglyserin. Ulvehunger m,m. Men en så liten økning kan vel ikke gjøre noe. Når jeg økte fra 2,5 til, 3,75 merket jeg noe økt matlyst. Men ikke hver dag. Kankskje jeg slipper det og når jeg tar det i to omganger?? Noe må iallefall gjøres. Enten på benzo planet eller zyprexa planet? Hva tror du NHD... 2,5 mg morgen og ettermiddag?? Kan det være en løsning på problemet mitt?? 5 mg zyprexa blir det regnet som en liten dose??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min anbefaling er å holde seg på nåværende dosering. Om en stund går angsten tilbake igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...