Gå til innhold

17. mai :( :)

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril
Skrevet

Vil bar skryte litt av meg selv. I lang lang tid nå har jeg grudd meg veldig til denne dagen, og jeg hadde bestemt meg for at jeg overhode ikke ville delta på dette enda et år. 17. mai er for meg den absolutte verste dagen i året! Grunnen til det er at jeg da må menge meg med så utrolig mange mennesker! Får jo angst av slikt jeg! Får nesten litt panikk tror jeg, og jeg føler at alle menneskene ser på meg, tenker stygt om meg, ler av meg, hvisker om meg, osv. ... Slik eksponering tar knekken på meg. Følelsen er nok den samme som om jeg skulle ha gått naken rundt omkring...

Men hvert eneste år siden ungene var små har jeg likevel mannet meg opp og deltatt likevel. For ungenes skyld. Jeg har heldigvis greid å sette ungenes behov foran mine her. :)

Men i år hadde jeg altså bestemt meg for at jeg ikke ville mer. Har hatt veldig angst. Jeg prøvde til og med å bestikke ungene med å tilby dem penger istedet for å gå i 17. mai-toget. Men den gang ei. Hun yngste (12 år) ble sinna på meg og sa rett ut at jeg burde skamme meg, hehe Hun skulle såklart gå i tog, det var ikke snakk om annet! :)

Etter det begynte jeg mer og mer å innse at jeg heller ikke i år kom til å slippe unna 17. mai-styret. Så da tok jeg telefonen opp og ringte ei venninne av meg, og vi ble enige om å stå sammen og se på barnetoget i morra. Jeg føler meg MYE bedre, og tror faktisk at det kommer til å bli en fin dag. :) Klærne er klare og strøket, flaggene likeså.

For som hun sa: Du er mindre synlig i store folkemengder enn ellers, og det er jo faktisk sant.

God 17. mai til alle her! :)

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Takk skal du ha.

Ha en fin 17 mai selv :)

Jeg har nå strøket alle flagg og duker og sløyfer og skjorter.

Jeg gruer meg til bråket i morgen, men jeg har jo ørepropper, ellers overlever jeg hvert år :)

Skrevet

Jeg synes venninnen din høres veldig fornuftig ut. Hun har helt rett.

Det er mange med skolebarn som gjør "pliktøvelser" hele 17. mai. Men så kjennes det godt å slappe helt av om kvelden.

Håper du og dine hadde en fin dag!

Gjest maiapril
Skrevet

Jeg synes venninnen din høres veldig fornuftig ut. Hun har helt rett.

Det er mange med skolebarn som gjør "pliktøvelser" hele 17. mai. Men så kjennes det godt å slappe helt av om kvelden.

Håper du og dine hadde en fin dag!

Takk :) Ja, dagen gikk fint den. Slitsomt, men også fint. Men det er verdt det hvert år å se at ungene har det bra og at de får feire 17. mai med klassevenner og familie. :)

Det er alltid verst for meg før 17. mai pga all angsten, men det blir liksom litt bedre når jeg står midt oppi det. Tro det eller ei. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...