Gå til innhold

Pga av noen her inne

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Fordi noen her inne, dette har jeg lest, er av den oppfatning at jeg er verre/mer ekstrem enn andre med asperger syndrom, så får selv jeg tanker av det.

Jeg møtte imidlertid nå tre menn med asperger syndrom, INGEN av dem var jeg verre enn meg, de var egentlig mer asperger enn meg, da den ene gikk som en robot, den andre snakket intens inn i øret mitt uten stans, selv da jeg snudde meg i 90 graders vinkel fra han fortsatte lyden, og den tredje spurte "Hva i alle dager er en nonne?" (det siste er et kunnskapshull. )

Til saken: Pga av at andre ga meg følelsen av at jeg er litt av et tilfelle, så skrev jeg til min psykiater at vil heller ha diagnosen høytfungerende autisme. Noen sier dette ikke er noen diagnose, men min psykiater bad meg ta med min journal og åpnet for å se på saken og sette autisme diagnose. Hun er nok ikke enig i det med PU, det vet jeg, men det er greit nok.

Min psykiater skrev hun vil se på oppstart og tidlig fase da det er her skillet går, min oppstart var typisk for asperger, godt språk, men anvendt snodig, eks ekkolali, men hvordan kan hun sette en diagnose som noen sier ikke fins? Høytfungerende autisme?

Fordelen for meg er at jeg slipper å bli sammenlignet med alle de aspergerne som for tiden går på diskotek osv...eller andre bråkete steder. Jeg gjør ikke det, men heller ikke de fleste aspergerne som jeg en gang gikk i gruppe med på autismeenheten, det er en ny gruppe som nå får dette til, men jeg er ikke den eneste som ikke skjønner poenget med bråk.

Jeg grugleder meg til at min psykiater skal se i gjennom dette, men hvordan hun får til å sette diagnosen høytfungerende autisme når den ikke fins i følge noen, det undrer meg.

Da må den jo finnes da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...