Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømte i natt at en i familien hadde en fryser full av psykiatriske medisiner, som jeg kunne velge å vrake i. Jeg lette etter noen bra sovepiller. Vedkommende som eide fryseren brukte å blande to typer sovemedisiner med lamictal, og hadde i tillegg en ny type fantastisk medisin, grønne piller i en fancy, grønn eske. Jeg lette etter zoplidem, eller noe sånt, og raska i tillegg til meg et par andre esker. Lykke.

Jeg har, i våken tilstand, fremdeles lyst på de grønne.

Hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Håpet er visstnok lysegrønt, kanskje det er noe der?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Du ønsker nok å bli frisk.

Grønt er litt sånn livets farge og ny medisin betyr sikkert at du vil få noe annet og nytt som fungerer.

Kanskje drømmer jeg den drømmen selv en natt, da leter jeg sikkert etter tabeletter som det står oksytocin på.

Det var en fornuftig drøm på et vis, mine er også forsnuftige, for tiden drømmer jeg mye om plankton, jeg våkner av det og det er vanskelig da å ikke skru på mikroskopet.

Skrevet

Håpet er visstnok lysegrønt, kanskje det er noe der?

Ja, kanskje det! :-)

Skrevet

Hei!

Du ønsker nok å bli frisk.

Grønt er litt sånn livets farge og ny medisin betyr sikkert at du vil få noe annet og nytt som fungerer.

Kanskje drømmer jeg den drømmen selv en natt, da leter jeg sikkert etter tabeletter som det står oksytocin på.

Det var en fornuftig drøm på et vis, mine er også forsnuftige, for tiden drømmer jeg mye om plankton, jeg våkner av det og det er vanskelig da å ikke skru på mikroskopet.

Ja, kanskje det:-)

Husker jeg lærte om planteplankton og dyreplankton i biologien.

Madelenemie
Skrevet

Ja, kanskje det:-)

Husker jeg lærte om planteplankton og dyreplankton i biologien.

Hei!

Så morsomt at du husker det, det er jo en fantastiske verden, jeg har kjøpt meg tre nye bøker, to om mikroalger, og en om makroalger, det er en stor glede å lese i dem og gøy når jeg våkner med tanker om dem i hodet.

Blir du også glad av dette? I så fall har vi noe hyggelig felles.

Skrevet

Hei!

Så morsomt at du husker det, det er jo en fantastiske verden, jeg har kjøpt meg tre nye bøker, to om mikroalger, og en om makroalger, det er en stor glede å lese i dem og gøy når jeg våkner med tanker om dem i hodet.

Blir du også glad av dette? I så fall har vi noe hyggelig felles.

Livet i havet er absolutt spennende. Og sjøfuglene.

Skrevet

''Hva betyr det?''

At jeg må rydde opp i grønnsakene i fryseren min.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette betyr at du som liten jente var forelsket i en kjekk gutt i grønn genser. Du ønsket å treffe han med amors piler. I tillegg var du faseinert av Livet med stor L. Denne l-en var så viktig for deg at den har snaket seg inn i pilen slik at det har blitt pillen. Derav grønne piller.

Verre var det ikke :-)

God 17.mai :-)

Skrevet

Dette betyr at du som liten jente var forelsket i en kjekk gutt i grønn genser. Du ønsket å treffe han med amors piler. I tillegg var du faseinert av Livet med stor L. Denne l-en var så viktig for deg at den har snaket seg inn i pilen slik at det har blitt pillen. Derav grønne piller.

Det var sånn det var, ja. Jeg liker jo gullpil også. Kanskje jeg skulle begynt med bueskyting.

Gjest germinate
Skrevet

Hva er det som gjør at vi får slike merkelige drømmer? Jeg spør fordi jeg selv drømmer vanvittig mye og rart - det er ofte litt av et sammensarium

Gjest germinate
Skrevet

Det var sånn det var, ja. Jeg liker jo gullpil også. Kanskje jeg skulle begynt med bueskyting.

He he :-)

Skrevet

Hva er det som gjør at vi får slike merkelige drømmer? Jeg spør fordi jeg selv drømmer vanvittig mye og rart - det er ofte litt av et sammensarium

Alle drømmer vannvittig mye rart.

Gjest germinate
Skrevet

Alle drømmer vannvittig mye rart.

Joda - men hvorfor gjør vi det, hva kommer det av? Kommer det av inntrykk man får i løpet av dagen osv osv?

Skrevet

Joda - men hvorfor gjør vi det, hva kommer det av? Kommer det av inntrykk man får i løpet av dagen osv osv?

Ja, det kommer ofte av inntrykk i løpet av dagen.

Gjest germinate
Skrevet

Ja, det kommer ofte av inntrykk i løpet av dagen.

Men det er jo ikke bare dagens inntrykk, men ofte om tingen ikke en gang tenker på eller om ting som skjedde for ørten år siden.

Det er helt snålt. Men det er vel ikke meningen vi skal forstå oss på alt her i verden :-)

Bella Dotte
Skrevet

Men det er jo ikke bare dagens inntrykk, men ofte om tingen ikke en gang tenker på eller om ting som skjedde for ørten år siden.

Det er helt snålt. Men det er vel ikke meningen vi skal forstå oss på alt her i verden :-)

Hjernen kan ikke slås av, selv når vi sover. Den er alltid i aktivitet, selv når vi ikke mottar sanseinntrykk, og selv når vi ikke er bevisste. Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har. Det er derfor man kan gjøre mye rart under ruspåvirkning og i psykose.

Gjest germinate
Skrevet

Hjernen kan ikke slås av, selv når vi sover. Den er alltid i aktivitet, selv når vi ikke mottar sanseinntrykk, og selv når vi ikke er bevisste. Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har. Det er derfor man kan gjøre mye rart under ruspåvirkning og i psykose.

''Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har.''

Skremmende tanke...

Men tusen takk for kjempegod forklaring :-)

Bella Dotte
Skrevet

''Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har.''

Skremmende tanke...

Men tusen takk for kjempegod forklaring :-)

Takk og velbekomme! Håper NHD bryter inn hvis vi kommer med altfor mye vranglære...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...