cathlin Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Jeg drømte i natt at en i familien hadde en fryser full av psykiatriske medisiner, som jeg kunne velge å vrake i. Jeg lette etter noen bra sovepiller. Vedkommende som eide fryseren brukte å blande to typer sovemedisiner med lamictal, og hadde i tillegg en ny type fantastisk medisin, grønne piller i en fancy, grønn eske. Jeg lette etter zoplidem, eller noe sånt, og raska i tillegg til meg et par andre esker. Lykke. Jeg har, i våken tilstand, fremdeles lyst på de grønne. Hva betyr det? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Håpet er visstnok lysegrønt, kanskje det er noe der? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Hei! Du ønsker nok å bli frisk. Grønt er litt sånn livets farge og ny medisin betyr sikkert at du vil få noe annet og nytt som fungerer. Kanskje drømmer jeg den drømmen selv en natt, da leter jeg sikkert etter tabeletter som det står oksytocin på. Det var en fornuftig drøm på et vis, mine er også forsnuftige, for tiden drømmer jeg mye om plankton, jeg våkner av det og det er vanskelig da å ikke skru på mikroskopet. 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Skrevet 16. mai 2012 Håpet er visstnok lysegrønt, kanskje det er noe der? Ja, kanskje det! :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Skrevet 16. mai 2012 Hei! Du ønsker nok å bli frisk. Grønt er litt sånn livets farge og ny medisin betyr sikkert at du vil få noe annet og nytt som fungerer. Kanskje drømmer jeg den drømmen selv en natt, da leter jeg sikkert etter tabeletter som det står oksytocin på. Det var en fornuftig drøm på et vis, mine er også forsnuftige, for tiden drømmer jeg mye om plankton, jeg våkner av det og det er vanskelig da å ikke skru på mikroskopet. Ja, kanskje det:-) Husker jeg lærte om planteplankton og dyreplankton i biologien. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 Ja, kanskje det:-) Husker jeg lærte om planteplankton og dyreplankton i biologien. Hei! Så morsomt at du husker det, det er jo en fantastiske verden, jeg har kjøpt meg tre nye bøker, to om mikroalger, og en om makroalger, det er en stor glede å lese i dem og gøy når jeg våkner med tanker om dem i hodet. Blir du også glad av dette? I så fall har vi noe hyggelig felles. 0 Siter
cathlin Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Skrevet 16. mai 2012 Hei! Så morsomt at du husker det, det er jo en fantastiske verden, jeg har kjøpt meg tre nye bøker, to om mikroalger, og en om makroalger, det er en stor glede å lese i dem og gøy når jeg våkner med tanker om dem i hodet. Blir du også glad av dette? I så fall har vi noe hyggelig felles. Livet i havet er absolutt spennende. Og sjøfuglene. 0 Siter
frosken Skrevet 16. mai 2012 Skrevet 16. mai 2012 ''Hva betyr det?'' At jeg må rydde opp i grønnsakene i fryseren min. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Dette betyr at du som liten jente var forelsket i en kjekk gutt i grønn genser. Du ønsket å treffe han med amors piler. I tillegg var du faseinert av Livet med stor L. Denne l-en var så viktig for deg at den har snaket seg inn i pilen slik at det har blitt pillen. Derav grønne piller. Verre var det ikke :-) God 17.mai :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Skrevet 17. mai 2012 Dette betyr at du som liten jente var forelsket i en kjekk gutt i grønn genser. Du ønsket å treffe han med amors piler. I tillegg var du faseinert av Livet med stor L. Denne l-en var så viktig for deg at den har snaket seg inn i pilen slik at det har blitt pillen. Derav grønne piller. Verre var det ikke :-) God 17.mai :-) Det var sånn det var, ja. Jeg liker jo gullpil også. Kanskje jeg skulle begynt med bueskyting. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Dette betyr at du som liten jente var forelsket i en kjekk gutt i grønn genser. Du ønsket å treffe han med amors piler. I tillegg var du faseinert av Livet med stor L. Denne l-en var så viktig for deg at den har snaket seg inn i pilen slik at det har blitt pillen. Derav grønne piller. Verre var det ikke :-) God 17.mai :-) Hva er det som gjør at vi får slike merkelige drømmer? Jeg spør fordi jeg selv drømmer vanvittig mye og rart - det er ofte litt av et sammensarium 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Det var sånn det var, ja. Jeg liker jo gullpil også. Kanskje jeg skulle begynt med bueskyting. He he :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Skrevet 17. mai 2012 Hva er det som gjør at vi får slike merkelige drømmer? Jeg spør fordi jeg selv drømmer vanvittig mye og rart - det er ofte litt av et sammensarium Alle drømmer vannvittig mye rart. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 17. mai 2012 Skrevet 17. mai 2012 Alle drømmer vannvittig mye rart. Joda - men hvorfor gjør vi det, hva kommer det av? Kommer det av inntrykk man får i løpet av dagen osv osv? 0 Siter
cathlin Skrevet 17. mai 2012 Forfatter Skrevet 17. mai 2012 Joda - men hvorfor gjør vi det, hva kommer det av? Kommer det av inntrykk man får i løpet av dagen osv osv? Ja, det kommer ofte av inntrykk i løpet av dagen. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 Ja, det kommer ofte av inntrykk i løpet av dagen. Men det er jo ikke bare dagens inntrykk, men ofte om tingen ikke en gang tenker på eller om ting som skjedde for ørten år siden. Det er helt snålt. Men det er vel ikke meningen vi skal forstå oss på alt her i verden :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 Men det er jo ikke bare dagens inntrykk, men ofte om tingen ikke en gang tenker på eller om ting som skjedde for ørten år siden. Det er helt snålt. Men det er vel ikke meningen vi skal forstå oss på alt her i verden :-) Hjernen kan ikke slås av, selv når vi sover. Den er alltid i aktivitet, selv når vi ikke mottar sanseinntrykk, og selv når vi ikke er bevisste. Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har. Det er derfor man kan gjøre mye rart under ruspåvirkning og i psykose. 0 Siter
Gjest germinate Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 Hjernen kan ikke slås av, selv når vi sover. Den er alltid i aktivitet, selv når vi ikke mottar sanseinntrykk, og selv når vi ikke er bevisste. Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har. Det er derfor man kan gjøre mye rart under ruspåvirkning og i psykose. ''Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har.'' Skremmende tanke... Men tusen takk for kjempegod forklaring :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 18. mai 2012 Skrevet 18. mai 2012 ''Og når vi ikke er bevisste, har vi ikke de sperrene som vi ellers har.'' Skremmende tanke... Men tusen takk for kjempegod forklaring :-) Takk og velbekomme! Håper NHD bryter inn hvis vi kommer med altfor mye vranglære...! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.