Gå til innhold

NHD: Overdreven søskenrivalisering

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Har du link til noen artikler om Overdreven søskenrivalisering? Helst på norsk.

Jeg har forstått det slik at dette faktisk er en diagnose som kan settes.

Videoannonse
Annonse
Gjest prust
Skrevet

*Venter i tråden*

Psykologen vår sa sist at dette kan være mulig diagnose for jenta vår, i tillegg til muligens noe som går på sosialt samspill i forhold til jevnaldrende i klassen (fikk ikke tak i forslag til diagnose på det). Men det kan forklare de utfordringene vi har hjemme. Hun passer ikke inn under kriterier for Asperger, ADHD, ADD, Tourette eller noen av de andre "vanlige" tingene.

Tenkte jeg skulle lese litt om det før neste møte.

Håper vi får noen greie linker. Jeg googlet, men fant ikke noe særlig lesbart. Strever dere med de samme tingene?

Skrevet

Psykologen vår sa sist at dette kan være mulig diagnose for jenta vår, i tillegg til muligens noe som går på sosialt samspill i forhold til jevnaldrende i klassen (fikk ikke tak i forslag til diagnose på det). Men det kan forklare de utfordringene vi har hjemme. Hun passer ikke inn under kriterier for Asperger, ADHD, ADD, Tourette eller noen av de andre "vanlige" tingene.

Tenkte jeg skulle lese litt om det før neste møte.

Håper vi får noen greie linker. Jeg googlet, men fant ikke noe særlig lesbart. Strever dere med de samme tingene?

Ikke i samme grad som dere, men jeg kjenner meg igjen i en hel del ja. På hjemmebane er det forholdsvis bra nå. Ingen disiplinproblemer av større art enn normalt. Men på skolen butter det fortsatt og de er ikke interesserte i å gjøre annet enn å ringe og klage.

Men vi har hatt store problemer i forhold til tvillinggreia/konkurranse/oppmerksomhetsbehov/misunnelse i flere år. Kjønnsforskjellene er markante på dem og fører til endeløse kamper.

Vi venter på tid hos PPT.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...