Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som føler at dere er mer dere selv etter å ha begynt på medisiner? Jeg føler det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Føler meg mindre som meg selv men sikkert mer normal, må bare venne meg til det. Hadde det jo verre uten medisiner.

Skrevet

Føler meg mindre som meg selv men sikkert mer normal, må bare venne meg til det. Hadde det jo verre uten medisiner.

Hvor lenge har du stått på medisiner?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvor lenge har du stått på medisiner?

Siden desember tror jeg det er.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har kuttet ut Wellbutrin, Efexor og Fluanxol. I tillegg til Tegretol. Isteden har jeg begynt på Lamictal og har det bedre nå enn på mange år. Jeg begynner å kjenne igjen meg selv, slik jeg var da jeg en lang periode i livet var arbeidsfør.

Det føles veldig godt, men samtidig bittert at jeg ikke begynte på Lamictal tidligere. Føler jeg har kastet bort mange år.

Så svaret blir, ja jeg føler meg nesten normal.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Går opp og ned, i hvilken grad jeg føler at jeg er meg selv, altså "normal"... sitter jeg for meg selv, alene, føler jeg at jeg er i meg selv, men hvis jeg eksponerer meg veldig har jeg litt sånn ut av kroppen ting... føler at jeg ikke er meg selv (normal), men en annen.

Men medisinene gjør at jeg er mer meg selv, ja. Mer stabil med dem.

Skrevet

Siden desember tror jeg det er.

Nå blir jeg fryktelig nysgjerrig. Hva er diagnosen din, og hvilke medisiner står du på? Beklager hvis dette virker for pågående. Du trenger selvfølgelig ikke svare.

Skrevet

Jeg har kuttet ut Wellbutrin, Efexor og Fluanxol. I tillegg til Tegretol. Isteden har jeg begynt på Lamictal og har det bedre nå enn på mange år. Jeg begynner å kjenne igjen meg selv, slik jeg var da jeg en lang periode i livet var arbeidsfør.

Det føles veldig godt, men samtidig bittert at jeg ikke begynte på Lamictal tidligere. Føler jeg har kastet bort mange år.

Så svaret blir, ja jeg føler meg nesten normal.

Bitterhet er en farlig følelse. Hadde lidelsen min bare blitt oppdaget da jeg var 18 år, hadde jeg vært spart for mye. Men bitter er jeg ikke.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Nå blir jeg fryktelig nysgjerrig. Hva er diagnosen din, og hvilke medisiner står du på? Beklager hvis dette virker for pågående. Du trenger selvfølgelig ikke svare.

Ehe, flaut men schizofreni, vet ikke om det stemmer da. Blir aldri klok på diagnoser.

Tar solian + seroquel for søvn. Hvordan det?

Skrevet

Ehe, flaut men schizofreni, vet ikke om det stemmer da. Blir aldri klok på diagnoser.

Tar solian + seroquel for søvn. Hvordan det?

Hva er det som er flaut? Vel, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er ofte ganske flau over å ha en bipolar lidelse, så jeg forstår deg.

Lurte på det med medisiner fordi hvis vi hadde stått på det samme kunne vi diskutert gradene av følelsen av normalitet.

Men det kan vi vel fortsatt. Vet dog ingenting om hverken solian eller seroquel, bortsett fra da ex kjæresten min klarte å overbevise meg om å ta to seroquel fordi jeg frika ut om natten. Jeg sovnet, men morgendagen var helt forferdelig.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva er det som er flaut? Vel, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er ofte ganske flau over å ha en bipolar lidelse, så jeg forstår deg.

Lurte på det med medisiner fordi hvis vi hadde stått på det samme kunne vi diskutert gradene av følelsen av normalitet.

Men det kan vi vel fortsatt. Vet dog ingenting om hverken solian eller seroquel, bortsett fra da ex kjæresten min klarte å overbevise meg om å ta to seroquel fordi jeg frika ut om natten. Jeg sovnet, men morgendagen var helt forferdelig.

Svært få vet om diagnosen min, det klinger veldig alvorlig og det liker jeg ikke. Hvis folk hadde visst det hadde de behandlet meg som syk, tror jeg.

Synd du ikke tålte seroquel, den er god å sove på.

Skrevet

Svært få vet om diagnosen min, det klinger veldig alvorlig og det liker jeg ikke. Hvis folk hadde visst det hadde de behandlet meg som syk, tror jeg.

Synd du ikke tålte seroquel, den er god å sove på.

Jeg sover godt som det er. Jeg sover altfor mye faktisk.

Når det gjelder diagnoser: det er bare noen få som vet om det. Noen har latterliggjort meg for det, exmannen min har mobbet meg for det, så jeg sier det ikke til hvem som helst, nei!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg sover godt som det er. Jeg sover altfor mye faktisk.

Når det gjelder diagnoser: det er bare noen få som vet om det. Noen har latterliggjort meg for det, exmannen min har mobbet meg for det, så jeg sier det ikke til hvem som helst, nei!

Uff, så ufine folk er! Ikke rart en holder ting for seg selv :(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Bitterhet er en farlig følelse. Hadde lidelsen min bare blitt oppdaget da jeg var 18 år, hadde jeg vært spart for mye. Men bitter er jeg ikke.

Ja, jeg er enig i at det er en destruktiv følelse. Men jeg klarer ikke helt å befri meg fra den allikevel.

Det hadde vært bedre å bare godta at slik er det, men jeg klarer ikke la vær å tenke på at livet har et visst antall dager og mange er fylt med sykdom.

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det er en destruktiv følelse. Men jeg klarer ikke helt å befri meg fra den allikevel.

Det hadde vært bedre å bare godta at slik er det, men jeg klarer ikke la vær å tenke på at livet har et visst antall dager og mange er fylt med sykdom.

Jeg kan bli lei meg når jeg tenker på det. Alle de årene som har vært fylt av sykdom. Men jeg er allikevel ikke bitter.

Skrevet

Uff, så ufine folk er! Ikke rart en holder ting for seg selv :(

Ja det er trist og leit at det skal være sånn.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg kan bli lei meg når jeg tenker på det. Alle de årene som har vært fylt av sykdom. Men jeg er allikevel ikke bitter.

Hadde nok vært bedre for meg selv om jeg ikke hadde vært bitter, som deg.

Fikk bipolar lidelse av psykiater for ca 5 år siden, men psykologen min nektet for at jeg hadde det og ba meg slutte hos henne hvis jeg "valgte" denne lidelsen. Har gått i terapi hos henne i 8 år og hun har hjulpet meg mye. Nå har jeg igjen vært på dps og fått bipolar diagnose igjen og begynt med medisinering. Derfor er jeg bitter. Fordi jeg kunne begynt med riktig medisin for 5 år siden. Men jeg turde ikke "gjøre det slutt" med psykologen. Slutter hos henne 1.juli og har holdt dette med bipolar hemmelig.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hadde nok vært bedre for meg selv om jeg ikke hadde vært bitter, som deg.

Fikk bipolar lidelse av psykiater for ca 5 år siden, men psykologen min nektet for at jeg hadde det og ba meg slutte hos henne hvis jeg "valgte" denne lidelsen. Har gått i terapi hos henne i 8 år og hun har hjulpet meg mye. Nå har jeg igjen vært på dps og fått bipolar diagnose igjen og begynt med medisinering. Derfor er jeg bitter. Fordi jeg kunne begynt med riktig medisin for 5 år siden. Men jeg turde ikke "gjøre det slutt" med psykologen. Slutter hos henne 1.juli og har holdt dette med bipolar hemmelig.

Det var jaggu en rar psykolog med en rar holdning...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det var jaggu en rar psykolog med en rar holdning...

Ja, har fått en del tilbakemeldinger på det. Hun har hjulpet meg mye, men det er nok riktig å slutte hos henne nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...