Gå til innhold

Maca-pulver og psykofarmaka


Gjest maca + psykofarmaka?

Anbefalte innlegg

Gjest maca + psykofarmaka?

Jeg trenger overskudd og energi! Jeg bruker 15 mg Zyprexa og 200 mg Lamictal pluss Detrusitol. Går det greit å kombinere dette med Maca-pulver? Jeg har lenge følt at medisinene gjør meg trøtt og lat, og har nå et håp om å ha funnet vidunderpulveret! Er det så bra som "reklamen" sier? Personer i min nære krets sverger til Maca-pulver. Min psykolog sier jeg ikke bør kombinere dette med det jeg tar av psykofarmaka. Kan du opplyse meg i saken? Finnes det evt. andre naturpreparater som vil kunne speede meg opp litt? Jeg har hørt at kvinner ikke bør innta Ginseng. Finnes det gode alternativer? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Maca pulver er laget av en rot som vokser høyt over havet i Syd Amerika. Den brukes innen folkemedisin for å styrke organismen. Det er lite dokumentasjon rundt effekten og vi vet lite om bivirknger eller interaksjoner når Maca brukes sammen med legemidler. Maca er klassifisert som et reseptpliktig legemiddel i Norge. Hvis du er usikker på bruk av legemidler og urter sammen, kan det kanskje være bedre med trening 2-3 ganger i uka. Det har en bevist effekt på psyken og motvirker de uheldige metabolske virkningene av medisinene som vektøkning og økt risiko for hjerte- og karsykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...