Gå til innhold

Gått ned i vekt og bruker medisiner :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vil bare dele en erfaring med dere. Jeg har i mange år slitt med vekta. I januar i år følte jeg at nok var nok. Bestemte meg for å gå ned i vekt. Bruker Lamictal og AP middelet Cisordinol så det talte ikke til min fordel.. (Blir sulten spessielt av Cisordinol)

Men med iherdig jobbing med meg selv psykisk og fysisk så har jeg så langt gått ned 9 kilo.. Har normal BMI nå men skal gå ned et par kilo til for å komme ned i trivselsvekt..

Har lagt om kostholdet. ( Ikke radikalt, men spiser sunn og "normal" mat.) Tenker at jeg kan spise alt, men ikke alltid.. Tidligere spiste jeg mye sjokolade, kaker, gjærbakst og ferdigmat. Det gjør jeg ikke lenger, ihverfall ikke så ofte. Tenker også at det ikke er "farlig" å kjenne på litt sult en gang i blandt.

Så har jeg begynt å bevege meg mer og trimme litt. Går turer hver uke og i vinter sykla jeg på ergometer sykkel.

Hadde bare lyst til å dele dette med dere. Faktisk så tror jeg også medisinene hjalp meg til å "holde fokus", bevare motivasjonen og ikke gi meg med prosjektet med å gå ned i vekt.

:-)

Mvh:

Videoannonse
Annonse
Gjest megsannh
Skrevet

Så bra, herlig at du greier det :)

Viktig det du sier med at det ikke er så farlig å kjenne sult en gang i blant.

Skrevet

Så bra, herlig at du greier det :)

Viktig det du sier med at det ikke er så farlig å kjenne sult en gang i blant.

Veldig bra syns jeg også dette hørtes ut, men jeg tror det er viktig å legge til at man ikke bør bli _for_ sulten, når man slanker seg...

Skrevet

Veldig bra syns jeg også dette hørtes ut, men jeg tror det er viktig å legge til at man ikke bør bli _for_ sulten, når man slanker seg...

''Veldig bra syns jeg også dette hørtes ut, men jeg tror det er viktig å legge til at man ikke bør bli _for_ sulten, når man slanker seg...''

Det er sannsynligvis individuelt hva som fungerer, men det kan nok være greit å erfare at det ikke "er farlig" om man blir ordentlig sulten.

Skrevet

''Veldig bra syns jeg også dette hørtes ut, men jeg tror det er viktig å legge til at man ikke bør bli _for_ sulten, når man slanker seg...''

Det er sannsynligvis individuelt hva som fungerer, men det kan nok være greit å erfare at det ikke "er farlig" om man blir ordentlig sulten.

Sant.

For min del blir jeg veldig slapp av å ikke spise ofte, da. Får ikke vært så aktiv som man burde, da. Men det er vel individuelt som du sier.

Skrevet

Nei, jeg tenkte mer på dette nå. Jeg er ikke enig.

Jeg selv får svette, skjelving og svimmelhet om jeg ikke spiser.

Det er ikke sunt.

Dette er en sykdom, ja, men mange har slikt som overvektig.

Skrevet

Sant.

For min del blir jeg veldig slapp av å ikke spise ofte, da. Får ikke vært så aktiv som man burde, da. Men det er vel individuelt som du sier.

Har du prøvd å drikke ofte i stedet for å spise fullt så ofte?

Det er jo greit å spise ofte dersom man klarer å begrense seg til svært små porsjoner, men det blir fort mye mat i løpet av en dag med mange måltider.

Skrevet

Det er ikke sunt.

Trodde vi var enige om at det var individuelt? Du reagerer som du gjør og trenger å ta hensyn til det. Andre reagerer muligens annerledes.

Skrevet

Det er jo greit å spise ofte dersom man klarer å begrense seg til svært små porsjoner, men det blir fort mye mat i løpet av en dag med mange måltider.

Drikke gjør jeg hele tiden uansett, det trenger jeg ikke tenke på...

Skrevet

Trodde vi var enige om at det var individuelt? Du reagerer som du gjør og trenger å ta hensyn til det. Andre reagerer muligens annerledes.

Ja :) Men mange med overvekt har vel slike symptomer trodde jeg, da...

Skrevet

Ang. måltidene så er det ikke sååå ofte med meg, men jeg må i alle fall spise 3-4 ganger. Kan ikke sitte og vente til jeg blir veldig sulten, for da har blodsukkeret gått for langt ned... det vet jeg nå.

Skrevet

Drikke gjør jeg hele tiden uansett, det trenger jeg ikke tenke på...

Uten sukker/kolorier da.

Gjest Ladytron
Skrevet

Det er ikke sunt.

Jeg kunne også ha det slik når jeg ble sulten, men hos meg viste det seg å være mer angst enn ordentlig sult. Da jeg utfordret meg til å kjenne på disse følelsene over tid, uten å spise på grunn av de, forsvant de. Den sultfølelsen jeg har i dag er helt annerledes og jeg har ikke lenger problemer med overvekt.

Skrevet

Jeg kunne også ha det slik når jeg ble sulten, men hos meg viste det seg å være mer angst enn ordentlig sult. Da jeg utfordret meg til å kjenne på disse følelsene over tid, uten å spise på grunn av de, forsvant de. Den sultfølelsen jeg har i dag er helt annerledes og jeg har ikke lenger problemer med overvekt.

Men jeg sliter ikke med angst, og jeg har nedsatt glukosetoleranse.

Gjest Ladytron
Skrevet

Men jeg sliter ikke med angst, og jeg har nedsatt glukosetoleranse.

Ok, det er nok noe annet ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...