Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cinnamongirl

Noen av de mener oppriktig at sånt er bra for barn. Noen er imot overgrep men greier ikke se på det de selv gjør som overgrep. Det er kompliserte psykologiske mekanismer.

Vel - der kom du med et utsagn som 100% slår fast at pedofile aldri bør få noen som helst anledning til å være i nærheten av barn.

Fortsetter under...

• Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

262

• XbellaX

190

• Andeby

67

• Madelenemie

55

Mest aktive i denne tråden

Gjest MrNobody

Du ser hvordan Sør raller og vrir på alt i alle diskusjoner. Du har kjørt han til veggs og han nekter, som vanlig, å ta det innover seg og innrømme at han tar feil.

Han nekter plent å forholde seg til det du har diskutert med han fordi han vet eller burde vite at han har tatt feil hele tiden.

For noen år siden var det ett tv-program om akkurat dette, som underbygger det du har påstått i denne tråden.

Det merkelig er også at Sør nå skal diskutere Andby sin personlige sider, som han hele tiden påpeker for andre når vi diskutere han. Da har vi andre gått tomme for argumenter mener han, men da må vel det gjelde han også. Men problemet er at han følger ikke de samme reglene som skal gjelde for oss andre.Denne mannen skal vi ta alvorlig?

Det var en meget interressant tråd, der vi kjenner igjen retorikken. Sør fikk imot seg det samme han bruker mot andre, og det med rette.

Han forfekter lover, regler, forskning og ikke personangrep til oss andre stadig vekk.

(Ja, jeg har romfolket trådenE vel i minne her. Her feies all erfaring til sides, og_alle_andre har feil.)

Å bli satt så til de grader til veggs av XbellaX og andeby i en veldig sakelig tråd, var uvanlig.

Vel verdt å sitte oppe for ja.

Det var en meget interressant tråd, der vi kjenner igjen retorikken. Sør fikk imot seg det samme han bruker mot andre, og det med rette.

Han forfekter lover, regler, forskning og ikke personangrep til oss andre stadig vekk.

(Ja, jeg har romfolket trådenE vel i minne her. Her feies all erfaring til sides, og_alle_andre har feil.)

Å bli satt så til de grader til veggs av XbellaX og andeby i en veldig sakelig tråd, var uvanlig.

Vel verdt å sitte oppe for ja.

Han blir satt til veggs i mange diskusjoner, men han avsporer hele tiden og vrir seg som en mark. Hvis flere hadde gjort som XbellaX og nektet å diskutere avsporingene så hadde han blitt satt til veggs hele tiden.

Men dette er diskusjonsmetoden hans og noe andre ser, men ikke han.

Annonse

Gjest Cinnamongirl

Jeg sa _noen_, det betyr noen og ikke alle. Det finnes forskjellige folk uansett legning.

Endrer ikke på mitt syn...

Pedofile bør holde seg langt vekk fra alt som har med barn å gjøre.

Det samme gjelder menn som ikke er pedofile men som kan tenke seg å forgripe seg på barn.

For barnet er det ikke viktig om vedkommende som forgriper seg er pedofil eller ikke.

Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.

''Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

I mitt hode er det å gi f... Man ignorerer motforestillinger, kunnskap og alskens røde lamper og alarmer forde det passer bedre å fokusere på egen tilfredstillelse.

mvh

Gjest Terassa

''Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

I mitt hode er det å gi f... Man ignorerer motforestillinger, kunnskap og alskens røde lamper og alarmer forde det passer bedre å fokusere på egen tilfredstillelse.

mvh

Man finner dette overalt i samfunnet.

En alkoholiker tenker at andre blir/er alkoholikere, men ikke han.

En som prøver stoff for første gang, vet hvor farlig dette er (vi har aldri vært mere opplyste enn i er nå), men han tenker aldri at han skal bli avhengig å få problemer.

En som kjører altfor fort med bil, tenker at "det skjer ikke meg".

En person som bedriver uroskap, er mester, sammens med en alkoholiker å finne på unnskyldninger hvorfor han/hun gjør som han/hun gjør. Og de er mestere på å legge skylden på andre også.

Så, vi er nok verdensmestre i å lure oss selv.

Man finner dette overalt i samfunnet.

En alkoholiker tenker at andre blir/er alkoholikere, men ikke han.

En som prøver stoff for første gang, vet hvor farlig dette er (vi har aldri vært mere opplyste enn i er nå), men han tenker aldri at han skal bli avhengig å få problemer.

En som kjører altfor fort med bil, tenker at "det skjer ikke meg".

En person som bedriver uroskap, er mester, sammens med en alkoholiker å finne på unnskyldninger hvorfor han/hun gjør som han/hun gjør. Og de er mestere på å legge skylden på andre også.

Så, vi er nok verdensmestre i å lure oss selv.

Når man lurer seg selv på denne måten har man gitt f.. i ganske mye først.

De absolutt fleste har hatt mulighet til å erkjenne at det de er i ferd med å gjøre er galt mens det ennå er mulig å snu. Å sette seg selv i en situasjon der man kan hevde å ikke ha noe valg, er ofte en del av spillet.

mvh

Madelenemie

''Det første du skrev om at jeg er inteligent skjønte jeg ikke...''

Jeg kjenner deg ikke i "real life", men har lest så mange av innleggene dine at jeg tror du er klok, smart og intelligent :)

Hei!

Takk :)

Jeg er sånn midt på treet som man sier, jeg syns den tegneserie testen burde trukket ned det man kaller IQ for jeg gjorde det dårligere på mentaliseringstesten enn mennesker med down syndrom, det såret meg, men i dag tror jeg at jeg ville gjort det bedre.På den tiden jeg tok testen var jeg ganske "avstengt"/hadde jo bare skrevne tekster å si til andre og forstod meg lite på mennesker, jeg hadde den gang kun en venn det var før jeg traff min psykiater og ble diagnostisert.

Etter dette "åpnet min psykiater dørene inn til verden" min psykiaters egne ord, og dermed startet læringsprosessen jeg burde startet på før, men bedre sent enn aldri :)

Jeg har det imidlertid kjempebra for tiden, den oksytocinen gjør at jeg finner ordene lettere i møte med mennesker, det forenkler en hel del for meg.

Annonse

Madelenemie

Det har i flere stater økt antall voldtekter etter at de innførte varsling i nabolag etc. I tillegg har det ført til alvorlige psykiske lidelser for familien og barna til overgriperne. Og en rekke selvmord.

Hei!

Overgripere burde jo bli fratatt egne barn?

Madelenemie

Strafferammen er 21 år for de groveste tilfellene. Men selv ikke i 'Alvdalsaken' ble det lagt ned påstand om dette.

Hva som da blir ille nok til å kvalifisere for lovens strengeste straff, er vanskelig å forestille seg.

mvh

Hei!

Ja siden en stefar over lang tid kan mishandle et barn til døde og kun få 8 år !! så er det noe svært galt med straffenivået på voldsforbrytelser mot barn.

Økonomisk kriminalitet har jeg merket andre straffenivåer på, og her er det ofte ikke snakk om å forvolde skade på andre mennesker, men mer at man er litt for glad i penger og ikke vet å følge visse regler. Slikt er vanskelig å forstå.

Gjest prust

Takk for link.

Grusomt at noen kan gjøre noe slikt! Jeg sier det igjen - hadde noen påført ett av mine barn noe slikt, så vet jeg sannelig ikke hva jeg hadde vært i stand til å gjøre.... :-(

Gjest værtderjegogså

Sannsynligheten for at denne saken handler om penetrering er svært liten. Voldtekt er også når det gjelder oralsex og beføling.

hvordan kan du påstå at det sannsynligvis ikke er snakk om penetrering? selv ble jeg brutalt voldtatt som 4 åring, og fikk store skader både fysisk og psykisk. Har i terapisammenheng møtt mange kvinner som ble voldtatt vaginalt i svært ung alder.

Jo strengere straff jo mer overgrep dessverre. Folk må slutte å tro at strenge straffer løser problemer. Det er kun folks behov for lettvinte løsninger fremfor gode løsninger.

Ti år bak murene er ti år man ikke får forgrepet seg på noen.

Straffeutmålingen er samfunnet 'prislapp' på ugjerningen. Det sterkest signale om hvor galt eller greit det er.

Den som gjør overgrep er selv ansvarlig og må ta konsekvensene av sine handlinger.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...